Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Expectations of Instructors and Students for Piano Education Course in Music Teaching Undergraduate Program

Yıl 2020, Cilt: 26 Sayı: Müzik Özel Sayısı, 353 - 365, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.661021

Öz

In this research, it is aimed to reveal the expectations of the students who take piano education course in the curriculum of music education and of the instructors who carry out this course. In accordance with this aim, the research carried out with the students working in 3 different music education departments and taking piano education courses and with the instructors who work in these departments and conduct piano education courses.
In the research, general survey model used and data obtained by interview technique in accordance with the model. Data evaluated as content analysis and percentage-frequency. In the evaluation phase, the expectations of students and instructors revealed and the expectations of the two groups compared with each other in the light of the data obtained.
As a result, it is considered that the study is important in terms of achieving a common quality improvement and guiding to improve the quality of the piano education course in the light of the expectations to be obtained for the piano education course.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2004) Keman Eğitiminde Kurul Önünde Gerçekleşen Sınavlarda Değerlendirmede Standardizasyon. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. SDÜ, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Anık, C. (2007). Eğiticinin performansını niteleyen faktörler. Bilig, Güz sayı 43, s. 133-168.
  • Çevik, D. B., Perkmen, S. & Alkan, M. (2012). Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerinden beklentileri. Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1,1 s. 41-45.
  • Çoban, S. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimi dersi dönem sonu sınavların ile ilgili düşünceleri (Marmara Üniversitesi Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, s. 115-127.
  • Ekinci, C. E., & Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134. Erişim adresi: http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1016-published.pdf
  • Erdem, A. R. (1998). Süreç kuramlarının eğitim yönetimine katkıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, s. 51-57.
  • Hampton, D. R., Summer, C. E., & Webber, R. A. (1982). Organizational behavior and the practice of management. California: Scott-Foresman.
  • Nalbantoğlu, E. (2007). Yaylı çalgılar öğrencilerinin performansını etkileyen bazı faktörler ve ölçme değerlendirme yöntemleri üzerine bir araştırma (Doktora tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi. (Tez No. 210297)
  • Saydan, R. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10,1. s. 62-79.
  • Steers, R. M., & Porter, L. W. (1987). Motivation and work behavior. New York: McGraw-Hill.
  • Yöndem, Z. D. (2012). Müzik Öğrencilerinde algılanan performans kaygısının fiziksel, davranışsal ve bilişsel özellikleri: nitel bir çalışma. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37, 167, s. 181-194.

Müzik Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Piyano Eğitimi Dersine Yönelik Öğretim Elemanı ve Öğrenci Beklentileri

Yıl 2020, Cilt: 26 Sayı: Müzik Özel Sayısı, 353 - 365, 25.03.2020
https://doi.org/10.32547/ataunigsed.661021

Öz

Araştırmada, müzik öğretmenliği lisans programında yer alan piyano eğitimi dersini alan öğrencilerin ve bu dersi yürüten öğretim elemanlarının beklentilerini ortaya koymak amaçlanmıştır. Belirlenen amaç doğrultusunda, 3 farklı müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim gören ve piyano eğitimi derslerini alan öğrenciler ve bu anabilim dallarında görev yapıp, piyano eğitimi derslerini yürüten öğretim elemanları ile çalışma gerçekleştirilmiştir.
Araştırmada, tarama modeli kullanılmış ve veriler modele uygun olarak görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Veriler, içerik analizi ve yüzde-frekans olarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme aşamasında, öğrenci ve öğretim elemanlarının beklentileri ortaya konulmuş, elde edilen veriler ışığında iki grubun beklentileri birbirleri ile karşılaştırılmıştır.
Sonuç olarak çalışmanın, piyano eğitimi dersine yönelik elde edilen beklentiler ışığında ortak bir kalite gelişimi sağlanabilirliği açısından önem taşıdığı ve piyano eğitimi dersinin kalitesini artırmak için yol gösterici olduğu düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Alpagut, U. (2004) Keman Eğitiminde Kurul Önünde Gerçekleşen Sınavlarda Değerlendirmede Standardizasyon. 1924-2004 Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu. SDÜ, 7-10 Nisan 2004, Isparta.
  • Anık, C. (2007). Eğiticinin performansını niteleyen faktörler. Bilig, Güz sayı 43, s. 133-168.
  • Çevik, D. B., Perkmen, S. & Alkan, M. (2012). Müzik öğretmeni adaylarının mesleklerinden beklentileri. Eğitim ve Öğretim Dergisi, 1,1 s. 41-45.
  • Çoban, S. (2011). Müzik öğretmeni adaylarının bireysel çalgı eğitimi dersi dönem sonu sınavların ile ilgili düşünceleri (Marmara Üniversitesi Örneği). Buca Eğitim Fakültesi Dergisi, 31, s. 115-127.
  • Ekinci, C. E., & Burgaz, B. (2007). Hacettepe Üniversitesi öğrencilerinin bazı akademik hizmetlere ilişkin beklenti ve memnuniyet düzeyleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 33, 120-134. Erişim adresi: http://efdergi.hacettepe.edu.tr/yonetim/icerik/makaleler/1016-published.pdf
  • Erdem, A. R. (1998). Süreç kuramlarının eğitim yönetimine katkıları. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4, s. 51-57.
  • Hampton, D. R., Summer, C. E., & Webber, R. A. (1982). Organizational behavior and the practice of management. California: Scott-Foresman.
  • Nalbantoğlu, E. (2007). Yaylı çalgılar öğrencilerinin performansını etkileyen bazı faktörler ve ölçme değerlendirme yöntemleri üzerine bir araştırma (Doktora tezi). YÖK Tez veri tabanından erişildi. (Tez No. 210297)
  • Saydan, R. (2008). Üniversite öğrencilerinin öğretim elemanlarından kalite beklentileri: Yüzüncü Yıl Üniversitesi İİBF örneği. Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 10,1. s. 62-79.
  • Steers, R. M., & Porter, L. W. (1987). Motivation and work behavior. New York: McGraw-Hill.
  • Yöndem, Z. D. (2012). Müzik Öğrencilerinde algılanan performans kaygısının fiziksel, davranışsal ve bilişsel özellikleri: nitel bir çalışma. Eğitim ve Bilim Dergisi, 37, 167, s. 181-194.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eren Lehimler 0000-0003-0069-4797

Kamil Karataş 0000-0002-7092-0182

Yayımlanma Tarihi 25 Mart 2020
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 26 Sayı: Müzik Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Lehimler, E., & Karataş, K. (2020). Müzik Öğretmenliği Lisans Programında Yer Alan Piyano Eğitimi Dersine Yönelik Öğretim Elemanı ve Öğrenci Beklentileri. Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, 26(Müzik Özel Sayısı), 353-365. https://doi.org/10.32547/ataunigsed.661021

Etik kurallarla ilgili maddelerin uygulanması konusunda etik kurul izni gerektiren çalışmalar için izinlerin alınıp, izinle ilgili bilgilere makalede yer verilmesi hususu kriterlere eklenmiştir. Bu doğrultuda dergimize gönderilen ve aşağıda belirtilen koşullara uyan makaleler için Etik Kurul İzni alınması gerekmektedir.
• Anket, mülakat, odak grup çalışması, gözlem, deney, görüşme teknikleri kullanılarak katılımcılardan veri toplanmasını gerektiren nitel ya da nicel yaklaşımlarla yürütülen her türlü araştırmalar.
Ayrıca;
• Başkalarına ait ölçek, anket, fotoğrafların kullanımı için sahiplerinden izin alınması ve belirtilmesi,
• Kullanılan fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğunun belirtilmesi gerekmektedir.