Bu makalenin amacı; günümüz kadın giyim modasında “Retro”, “Vintage” kavramlarını
tanımlamak ve buna bağlı olarak yeni Retro stillerin, eğilimlerin ve görünüşlerin nasıl oluştuğunu
açıklamaktır. Günümüz toplumlarında hızlı teknoloji ve yeni yaşam tarzlarının, geçmişe yönelik
özlem duygusunu artırdığı savından hareketle, teknolojik gelişmelerle insanlarda eski dönemlerin
basit, insan emeğine dayalı naif üretim yöntemlerine yönelik sempati beslendiği üzerinde
durulacaktır. Teknolojik gelişmelerin ve yeni yaşam kültürlerinin dayattığı gittikçe birbirine
benzeyen giysi tasarımlarının insanlarda farklılık duygusuna yönelik gereksinim yarattığı
belirtilecektir. Makalenin en önemli bulgusu ise cinsler farklılığının giderek ortadan kalkması ve
androjenleşmesi sonucunda, Retro eğilimlerin ortaya çıktığıdır. Makale bulgusu, kadınların özlem
duydukları “feminen Retro modası”, önemli tasarımcıların tasarımlarıyla yorumlanacaktır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.