Teknolojinin ilerlemesiyle birlikte büyüyen pazar payında söz sahibi olabilmek ve devamlılığını
sürdürebilmek için işletmeler farklılaşma çabasına girişmişlerdir. Bu farklılaşma zamanla markalaşmayı
doğurmuştur. Ürettiği ürünün vitrinde ön plana çıkmasını isteyen işletme, ürüne sahip olduğu özellikleri
dışında anlamlar da yüklemeye başlamıştır. Yüklenen anlamlar tüketicide imaj olgusunu meydana
getirmiştir. Markalaşan ürün, imaj kazanarak ön plana çıkmaya çalışmıştır. Ürünün çekiciliğini arttırmak,
zihinde kalıcılığını sağlamak ve görsel kimliğini kazanması için amblem kullanılmıştır. Amblem markayı
tanıtan görsel materyal olduğu için markanın isminden çok akılda kalabilecek şekillerdir. Günümüzde ürün
piyasaya sürülmeden önce reklamcılar tarafından özgün bir amblem yaratılıp; ardından ürüne, amblemine
ve özelliklerine uygun imaj politikası hazırlanmaktadır. Böylece ürün piyasaya sürüldüğünde tüketicinin
ilgisini daha fazla çekmektedir. Kimi zaman markanın amblemi, markanın kalitesinin önüne geçtiği
incelemeler sonucu elde edilmiştir. Bu araştırmada, başarılı amblem çalışmalarının, yeni oluşturulan
markalar üzerindeki etkilerini açıklanmaya çalışılmıştır.
Birincil Dil | tr;en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Temmuz 2012 |
Gönderilme Tarihi | 17 Temmuz 2012 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.