Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İLİŞKİLER YARATMA BAĞLAMINDA SANATTA PORTRE

Yıl 2018, Sayı: 32, 52 - 61, 30.12.2018

Öz

Portre,
kişinin duygularını ifade eden, insanda en karakteristik bölge olan yüzü ele
alan bir konudur ve yüzyıllardır sanatın en önemli anlatım dillerinden biri
olmuştur. Bu makale de; geleneksel sanatta da önemli bir konu olan portrenin,
ilişkisellik ve kamusal alan yaratabilme sorunsalına odaklanmıştır. Makalede,
kişilerin katılımcıya dönüştüğü, etkileşim ve empati ile diyalog kurmaya
yönelik, tarihsel ve güncel ifadeler içeren portre çalışmaları incelenmiştir.
Sonuç olarak, ilişkiler yaratmayı ve diğer insanları içine alarak bir
farkındalık yaratmayı amaç edinen pek çok örnek olduğu, bu şekilde sanatçı-izleyici-sanat
ilişkisi ekseninde, portre konusunun bir faktör olarak kullanılabildiği ortaya
konmuştur. 

Kaynakça

  • Aynsley, A. (Yapımcı), ve Walker, L. (2010). Waste Land (film), Brezilya: Midas Filmes.
  • Clark, G. (2012). Bai Yiluo, Song of The System is Bai’s new two-part Show, http://www.timeoutbeijing.com/features/Art/14475/Bai-Yiluo.html
  • Eczacıbaşı, Ş. (2008). Eczacı Başı Sanat Ansiklopedisi (3. Cilt). İstanbul: Yem Yayınları.
  • Forster, I. (2015). Tania Bruguera: "Immigrant Movement International"(film) | ART21 "Exclusive", https://www.youtube.com/watch?v=9puLh5MCIqk, 19 Haziran 2015. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).Indrisek, S. (2017). Aliza Nisenbaum on Why Her Intimate Portraits of Immigrants Aren’t about Empathy, 27 Eylül 2017, https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-aliza-nisenbaum-intimate-portraits-immigrants-empathy (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Jr (2014). The Importance Of Educatıon In Kılımanjaro, http://www.insideoutproject.net/en/group-actions/tanzania-moshi-0 (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Harvey, H. (2008). 100 Vısıtors To The Bıennıal Immortalızed, 2008. http://www.ellenharvey.info/Projects/free_portraits102.html. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Karaca, G. (2015). Kamusal ALanda Diyaloğu Sağlayan Bir Sanat Çalışması: “I have been in Beelitz/ Beelitz’de Bulundum, ressjournal, Sayı: 4, 312-325., Ocak 2015.
  • Maya, D. (2014). Gülümseyince Hepimiz Aynıyız, Şalom Gazetesi,05/02/2014, http://www.salom.com.tr/haber-89926-gulumseyince_hepimiz_ayniyiz.html (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Plensa, (2004). The Crown Fountain, http://jaumeplensa.com/works-and-projects/public-space/the-crown-fountain-2004 Ranciere, J. (2008). Estetiğin Siyaseti, Sanat/Siyaset, (Ed: A. Artun). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thompson, N., Remnant, J. (2015), JR. Can Art Change tha World?, Phaidon Press
  • Uysal, A. (2009). Yüzün ötesi - portre kurmak üzerine. Sanat ve Tasarım Dergisi, 4 (117). http://www.sanatvetasarim.gazi.edu.tr/web/makaleler/4_arzu.pdf adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Zimmer, L. (2013). Art Nerd Does Jr’s InsideOutNyc, Art Nerd New York, http://art-nerd.com/newyork/art-nerd-does-jrs-insideoutnyc/ 10 Mayıs 2013 (Erişim Tarihi: 13.07.2015).
Yıl 2018, Sayı: 32, 52 - 61, 30.12.2018

Öz

Kaynakça

  • Aynsley, A. (Yapımcı), ve Walker, L. (2010). Waste Land (film), Brezilya: Midas Filmes.
  • Clark, G. (2012). Bai Yiluo, Song of The System is Bai’s new two-part Show, http://www.timeoutbeijing.com/features/Art/14475/Bai-Yiluo.html
  • Eczacıbaşı, Ş. (2008). Eczacı Başı Sanat Ansiklopedisi (3. Cilt). İstanbul: Yem Yayınları.
  • Forster, I. (2015). Tania Bruguera: "Immigrant Movement International"(film) | ART21 "Exclusive", https://www.youtube.com/watch?v=9puLh5MCIqk, 19 Haziran 2015. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).Indrisek, S. (2017). Aliza Nisenbaum on Why Her Intimate Portraits of Immigrants Aren’t about Empathy, 27 Eylül 2017, https://www.artsy.net/article/artsy-editorial-aliza-nisenbaum-intimate-portraits-immigrants-empathy (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Jr (2014). The Importance Of Educatıon In Kılımanjaro, http://www.insideoutproject.net/en/group-actions/tanzania-moshi-0 (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Harvey, H. (2008). 100 Vısıtors To The Bıennıal Immortalızed, 2008. http://www.ellenharvey.info/Projects/free_portraits102.html. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Karaca, G. (2015). Kamusal ALanda Diyaloğu Sağlayan Bir Sanat Çalışması: “I have been in Beelitz/ Beelitz’de Bulundum, ressjournal, Sayı: 4, 312-325., Ocak 2015.
  • Maya, D. (2014). Gülümseyince Hepimiz Aynıyız, Şalom Gazetesi,05/02/2014, http://www.salom.com.tr/haber-89926-gulumseyince_hepimiz_ayniyiz.html (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Plensa, (2004). The Crown Fountain, http://jaumeplensa.com/works-and-projects/public-space/the-crown-fountain-2004 Ranciere, J. (2008). Estetiğin Siyaseti, Sanat/Siyaset, (Ed: A. Artun). İstanbul: İletişim Yayınları.
  • Thompson, N., Remnant, J. (2015), JR. Can Art Change tha World?, Phaidon Press
  • Uysal, A. (2009). Yüzün ötesi - portre kurmak üzerine. Sanat ve Tasarım Dergisi, 4 (117). http://www.sanatvetasarim.gazi.edu.tr/web/makaleler/4_arzu.pdf adresinden erişildi. (Erişim Tarihi: 07.10.2017).
  • Zimmer, L. (2013). Art Nerd Does Jr’s InsideOutNyc, Art Nerd New York, http://art-nerd.com/newyork/art-nerd-does-jrs-insideoutnyc/ 10 Mayıs 2013 (Erişim Tarihi: 13.07.2015).
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülçin Karaca

Rıdvan Coşkun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 5 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 32

Kaynak Göster

APA Karaca, G., & Coşkun, R. (2018). İLİŞKİLER YARATMA BAĞLAMINDA SANATTA PORTRE. Sanat Dergisi, -(32), 52-61.