This research aims to examine the metaphors developed by the undergraduate students of the Department of Music and Fashion and Textile Design regarding the concept of distance learning. The study group of the research consists of 116 students enrolled in Çankırı Karatekin University, Faculty of Art, Design and Architecture, Department of Music and Fashion, and Textile Design. Students participated in the research voluntarily. To collect research data, students were asked to complete the sentence “Distance learning...because...”. The phenomenology model, which is one of the qualitative research methods, was used in the study, and the analysis of the obtained data was done by the content analysis method. In the study, the students produced 109 different and valid metaphors and 115 views on the concept of distance education. Six categories related to positive metaphors created by students for the concept of distance education and nine categories related to negative metaphors were created. The positive categories addressing distance learning consisted of 57 metaphors. Negative categories covering distance education consisted of 58 metaphors. When the positive and negative statements between Music and Textile and Fashion Design Departments are compared, it is seen that the students of the Textile and Fashion Design Department have a more positive approach to the concept of distance education. In the research, it is proposed to improve the technological infrastructure in which Distance Education is provided, to create equality among students by providing access to teaching tools, and to apply alternatives to improve social skills in interaction with students if necessary.
Distance education music department textile and fashion design department metaphor
Bu araştırmanın amacı Müzik ile Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümü lisans öğrencilerinin uzaktan eğitim kavramına ilişkin geliştirdikleri metaforları incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Çankırı Karatekin Üniversitesi, Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Müzik ile Tekstil ve Moda Tasarımı Bölümlerinde kayıtlı olan 116 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması için öğrencilerden “Uzaktan eğitim…gibidir; çünkü…” cümlesini tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden biri olan olgu bilim modeli kullanılmış, elde edilen verilerin çözümlenmesi içerik analizi yöntemi ile yapılmıştır. Uzaktan eğitimi ele alan olumlu kategoriler 57 metafordan oluşmuştur. Uzaktan eğitimi ele alan olumsuz kategoriler ise 58 metafordan oluşmuştur. Araştırmada uzaktan eğitimin sağlandığı teknolojik altyapının iyileştirilmesi, öğretim araçlarının erişimini sağlayarak öğrenciler arasında eşitliğin yaratılması ve ihtiyaç halinde sosyal becerilerin iyileştirilmesine yönelik alternatiflerin öğrencilerle etkileşim içinde uygulanması önerilmektedir.
Uzaktan eğitim müzik bölümü tekstil ve moda tasarımı bölümü metafor
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2021 |
Gönderilme Tarihi | 14 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 38 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.