BibTex RIS Kaynak Göster

HEMŞİRELERİN ADANA SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ KLİNİK UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 3, 30 - 39, 18.02.2010

Öz

Tanımlayıcı olarak yapılan bu
araştırmanın amacı, klinik uygulamalar
sırasında öğrenci ve hemşireler arasında
ortaya çıkabilen anlaşmazlıklar ve nedenlerini
saptanmak, bunlara yönelik önlemlerin
alınması ile meslektaşlar arası iletişim
ve birlikteliği sağlamaktır. Araştırmanın
evrenini Çukurova Üniversitesi Balcalı
Hastanesi öğrenci eğitiminde en sık
kullanılan iç hastalıkları, cerrahi ve çocuk
kliniklerinde gündüz çalışan 150, örneklemini
ise araştırmaya katılmayı kabul eden
100 hemşire oluşturmaktadır. Literatür
taranarak oluşturulan anket formu ile
toplanan veriler sayı ve yüzdelik hesabı, kikare
testi ile değerlendirilmiştir. Hemşirelerin %46.0’ı öğrencilerin haftalık staj
sürelerini yeterli görmekte, %47.0’ı öğretim
elemanlarının stajlarda öğrenci ile olmasının
bilgi alış-verişinde yararlı olacağı
görüşünü belirtirken, %56.0’ı öğretim
elemanının klinik uygulamalarda öğrencinin
yanında olmasının gerekli olduğunu,
%58.0’ı öğrencilerin klinik uygulamalarda
istekli olduğunu ifade etmişlerdir. Sonuç
olarak, klinik uygulamalarda sağlık personelinin
desteği alınarak işbirliği içinde,
eğitici, öğrenci ve çalışanların sorumluluk
sınırları belirlenmeli, klinisyen hemşirelerin
de öğrenci eğitiminde sorumluluk almaları
sağlanmalıdır.

Kaynakça

  • Akdolun N (1997). Temel Sağlık Hizmetleri Doğrultusunda Hemşirelik Eğitimi ve Hemşire Eğitimcinin Rolü. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs; 10-12 Eylül 1997: 337-404.
  • Bahçecik N, Alpar ŞE, Yazıcı Z ve ark.(1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim İle İlgili Görüş ve Beklentileri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 24-29.
  • Çavuşoğlu H (1993). Öğrenci hemşirelerin klinik performanslarının değerlendirilmesi, Türk Hemşireler Dergisi;43(2): 27-29.
  • Demirer Ağca A (2001). Sağlık yüksekokulları hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümü öğrencilerinin hemşirelik rol ve işlevlerine ilişkin düşünceleri. Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, İstanbul Üniv. Sağl. Bil. Enst. İstanbul.
  • Doğan S, Güler H, Buldukoğlu K (1997). Eğitici Hemşirelerin Klinik Uygulamalar Sırasında Karşılaştıkları Stres Yaratıcı Durumlar, Zorlanma Düzeyleri ve Başetme Yolları. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu. Kıbrıs: 210-215.
  • Erdemir F, Ak B, Aytur T ve ark. (1997). Öğretim Elemanlarının Klinik Öğretimde Etkilerinin Değerlendirilmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 270-277.
  • Görak G, Varol D, Erkman F (1997). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Hemşire Öğretmenleriyle İlişkilerini Algılayışları ve Bu Algılayışlara Değişik Faktörlerin Etkisi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs:204209.
  • Karadakovan A (1997). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hemşirelik ve Sağlık Ekibine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs:82-86.
  • Kökçü Ö, Kök N, Karakas O ve ark. Klinik Uygulamalarda Öğrencilerin Öğretim Elemanlarından Beklentileri. Erişim:http://www.veezyweb.com/selca nakin/ogretimele.htm Erişim tarihi: 16.11.2002
  • Özcan A, Yazıcı S, Karataş B (1993). Hastane Uygulamaları Sırasında Öğrenci ve Hemşirelerin Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Önerileri. III. Hemşirelik Eğitimi Simpozyumu. İstanbul: 441-419.
  • Torun S, Alparslan N, Öztunç G (2001). Adana Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik Uygulamalar Sırasında Yaşadıkları Güçlükler ve Çözüm Önerileri. I. Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi. Nevşehir: 179-182
  • Yazıcı S, Eti Aslan F (1997). Klinik Sahiplerinin Gözüyle Misafirler: Hemşirelik Eğitimi Uygulama Alanlarındaki Hemşirelerin, Öğrenciler ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Düşünceleri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 289-293.
Yıl 2005, Cilt: 8 Sayı: 3, 30 - 39, 18.02.2010

Öz

Kaynakça

  • Akdolun N (1997). Temel Sağlık Hizmetleri Doğrultusunda Hemşirelik Eğitimi ve Hemşire Eğitimcinin Rolü. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs; 10-12 Eylül 1997: 337-404.
  • Bahçecik N, Alpar ŞE, Yazıcı Z ve ark.(1997). Marmara Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Eğitim İle İlgili Görüş ve Beklentileri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 24-29.
  • Çavuşoğlu H (1993). Öğrenci hemşirelerin klinik performanslarının değerlendirilmesi, Türk Hemşireler Dergisi;43(2): 27-29.
  • Demirer Ağca A (2001). Sağlık yüksekokulları hemşirelik, ebelik ve sağlık memurluğu bölümü öğrencilerinin hemşirelik rol ve işlevlerine ilişkin düşünceleri. Yayınlanmamış Y. Lisans Tezi, İstanbul Üniv. Sağl. Bil. Enst. İstanbul.
  • Doğan S, Güler H, Buldukoğlu K (1997). Eğitici Hemşirelerin Klinik Uygulamalar Sırasında Karşılaştıkları Stres Yaratıcı Durumlar, Zorlanma Düzeyleri ve Başetme Yolları. IV. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Sempozyumu. Kıbrıs: 210-215.
  • Erdemir F, Ak B, Aytur T ve ark. (1997). Öğretim Elemanlarının Klinik Öğretimde Etkilerinin Değerlendirilmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 270-277.
  • Görak G, Varol D, Erkman F (1997). Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Hemşire Öğretmenleriyle İlişkilerini Algılayışları ve Bu Algılayışlara Değişik Faktörlerin Etkisi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs:204209.
  • Karadakovan A (1997). Tıp Fakültesi Öğrencilerinin Hemşirelik ve Sağlık Ekibine İlişkin Düşüncelerinin İncelenmesi. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs:82-86.
  • Kökçü Ö, Kök N, Karakas O ve ark. Klinik Uygulamalarda Öğrencilerin Öğretim Elemanlarından Beklentileri. Erişim:http://www.veezyweb.com/selca nakin/ogretimele.htm Erişim tarihi: 16.11.2002
  • Özcan A, Yazıcı S, Karataş B (1993). Hastane Uygulamaları Sırasında Öğrenci ve Hemşirelerin Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Önerileri. III. Hemşirelik Eğitimi Simpozyumu. İstanbul: 441-419.
  • Torun S, Alparslan N, Öztunç G (2001). Adana Sağlık Yüksekokulu Öğrencilerinin Klinik Uygulamalar Sırasında Yaşadıkları Güçlükler ve Çözüm Önerileri. I. Uluslararası ve V. Ulusal Hemşirelik Eğitimi Kongresi. Nevşehir: 179-182
  • Yazıcı S, Eti Aslan F (1997). Klinik Sahiplerinin Gözüyle Misafirler: Hemşirelik Eğitimi Uygulama Alanlarındaki Hemşirelerin, Öğrenciler ve Öğretim Elemanlarına İlişkin Düşünceleri. IV. Ulusal Hemşirelik Sempozyumu. Kıbrıs: 289-293.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil tr; en
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Zehra Eskimez

Nazan Alparslan Bu kişi benim

Gürsel Öztunç Bu kişi benim

Serap Torun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Şubat 2010
Gönderilme Tarihi 18 Şubat 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

Vancouver Eskimez Z, Alparslan N, Öztunç G, Torun S. HEMŞİRELERİN ADANA SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETİM ELEMANLARININ KLİNİK UYGULAMALARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi. 2010;8(3):30-9.

Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.

Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.

20547


    1.