Tanımlayıcı olarak yapılan bu
araştırmanın amacı, klinik uygulamalar
sırasında öğrenci ve hemşireler arasında
ortaya çıkabilen anlaşmazlıklar ve nedenlerini
saptanmak, bunlara yönelik önlemlerin
alınması ile meslektaşlar arası iletişim
ve birlikteliği sağlamaktır. Araştırmanın
evrenini Çukurova Üniversitesi Balcalı
Hastanesi öğrenci eğitiminde en sık
kullanılan iç hastalıkları, cerrahi ve çocuk
kliniklerinde gündüz çalışan 150, örneklemini
ise araştırmaya katılmayı kabul eden
100 hemşire oluşturmaktadır. Literatür
taranarak oluşturulan anket formu ile
toplanan veriler sayı ve yüzdelik hesabı, kikare
testi ile değerlendirilmiştir. Hemşirelerin %46.0’ı öğrencilerin haftalık staj
sürelerini yeterli görmekte, %47.0’ı öğretim
elemanlarının stajlarda öğrenci ile olmasının
bilgi alış-verişinde yararlı olacağı
görüşünü belirtirken, %56.0’ı öğretim
elemanının klinik uygulamalarda öğrencinin
yanında olmasının gerekli olduğunu,
%58.0’ı öğrencilerin klinik uygulamalarda
istekli olduğunu ifade etmişlerdir. Sonuç
olarak, klinik uygulamalarda sağlık personelinin
desteği alınarak işbirliği içinde,
eğitici, öğrenci ve çalışanların sorumluluk
sınırları belirlenmeli, klinisyen hemşirelerin
de öğrenci eğitiminde sorumluluk almaları
sağlanmalıdır.
Hemşirelik Öğrencisi Hemşirelerin Görüşleri Klinik Uygulamalar
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Gönderilme Tarihi | 18 Şubat 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 8 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.