Bu çalışma hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel düşünme eğilimleri ile klinik başarıları
arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Araştırmanın örneklemini Dokuz Eylül
Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu’nda 2, 3 ve 4. sınıflarda probleme dayalı öğrenim modeli ile öğrenim gören
175 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği
kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiyi incelemek amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır.
Probleme dayalı öğrenim modelinin uygulandığı hemşirelik yüksekokulu öğrencilerinin eleştirel
düşünme eğilimi puanları ile klinik başarıları arasında istatistiksel olarak pozitif yönde anlamlı bir ilişki
bulunmuştur (p
Adams BL. Nursing Education for Critical Thinking: An İntegrative Reviev. Clinical Competence, Journal of Advanced Nursing 1999; 38(3): 111-119.
Beşer A, Kıssal A. Critical Thinking Dispositions and Problem Solving Skills Among Nursing Students. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 2(3): 88- 94.
Beşer A, Utku M. Hemşirelik ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi, II. Aktif Eğitim Kurultayı (Kurultay Kitabı). İzmir: 4-5 Haziran 2005. p.366-379.
Bowles K. The Relationship of Critical-Thinking Skill and the Clinical Judgment Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nursing Education 2000; 39(8): 373-376. Bulut
Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 2(2): 27-38.
Choi H. The Effects of PBL on the Tetacognition, Critical Thinking and Problem Solving Process of Nursing Students. Nursing Outlook 2004; 34(5): 712- 721.
Cüceloğlu D. İyi Düşün Doğru Karar Ver. 25. Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık; 1998.
Daly W. Critical Thinking as an Outcome of Nursing Education. What is it? Why is it Important to Nursing Education. Journal of Advanced Nursing 1998; 28 (2): 323-324.
Dirimeşe E. Hemşirelerin ve Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İzmir, 2006.
Facione NC, Facione PA, Sanchez CC. Critical Thinking Disposition as a Measure of Compotent Clinical Judgment: The Development of the California Critical Thinking Disposition Inventory. Journal of Nursing Education 1994; 33(8): 345-349.
Girot EA. Graduate Nurses: Critical Thinkers or Better Decision Makers? Journal of Advanced Nursing 2000; 31(2): 288-297.
Greenwood J. Critical Thinking and Nursing Scripts: Case for the Development of Both. Journal of Advanced Nursing 2000; 31(2): 428-433. Hemşirelik Düşünme Eğilimlerinin
İncelenmesi. Students in Associate and Baccalaureate Programmes in Korea. Journal of Advanced Nursing 1998; 27(2): 414- 418.
Tiwari A, Avery A, Lai P. Critical Thinking Disposition of Hong Kong Chinese and Australian Nursing Students. Journal of Advanced Nursing 2003; 44 (3): 298-307.
Wood D. ABC Learning and Teach in Medicine Problem Based Learning. British Medical Journal 2003; 326: 328- 330. Doktora Tezi,
Ankara Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen ve
Adams BL. Nursing Education for Critical Thinking: An İntegrative Reviev. Clinical Competence, Journal of Advanced Nursing 1999; 38(3): 111-119.
Beşer A, Kıssal A. Critical Thinking Dispositions and Problem Solving Skills Among Nursing Students. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 2(3): 88- 94.
Beşer A, Utku M. Hemşirelik ve Mühendislik Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Eğilimlerinin Belirlenmesi, II. Aktif Eğitim Kurultayı (Kurultay Kitabı). İzmir: 4-5 Haziran 2005. p.366-379.
Bowles K. The Relationship of Critical-Thinking Skill and the Clinical Judgment Skills of Baccalaureate Nursing Students. Journal of Nursing Education 2000; 39(8): 373-376. Bulut
Öğrencilerinin Eleştirel Düşünme Düzeylerinin İncelenmesi, Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Dergisi 2009; 2(2): 27-38.
Choi H. The Effects of PBL on the Tetacognition, Critical Thinking and Problem Solving Process of Nursing Students. Nursing Outlook 2004; 34(5): 712- 721.
Cüceloğlu D. İyi Düşün Doğru Karar Ver. 25. Basım. İstanbul: Sistem Yayıncılık; 1998.
Daly W. Critical Thinking as an Outcome of Nursing Education. What is it? Why is it Important to Nursing Education. Journal of Advanced Nursing 1998; 28 (2): 323-324.
Dirimeşe E. Hemşirelerin ve Öğrenci Hemşirelerin Eleştirel
Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Dokuz Eylül Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü. İzmir, 2006.
Facione NC, Facione PA, Sanchez CC. Critical Thinking Disposition as a Measure of Compotent Clinical Judgment: The Development of the California Critical Thinking Disposition Inventory. Journal of Nursing Education 1994; 33(8): 345-349.
Girot EA. Graduate Nurses: Critical Thinkers or Better Decision Makers? Journal of Advanced Nursing 2000; 31(2): 288-297.
Greenwood J. Critical Thinking and Nursing Scripts: Case for the Development of Both. Journal of Advanced Nursing 2000; 31(2): 428-433. Hemşirelik Düşünme Eğilimlerinin
İncelenmesi. Students in Associate and Baccalaureate Programmes in Korea. Journal of Advanced Nursing 1998; 27(2): 414- 418.
Tiwari A, Avery A, Lai P. Critical Thinking Disposition of Hong Kong Chinese and Australian Nursing Students. Journal of Advanced Nursing 2003; 44 (3): 298-307.
Wood D. ABC Learning and Teach in Medicine Problem Based Learning. British Medical Journal 2003; 326: 328- 330. Doktora Tezi,
Ankara Öğrencilerinin Eleştirel Düşünmeyi Etkileyen ve