Kendi kendine öğrenme hemşirelik eğitiminde istenen bir sonuçtur. Günümüzde, hemşirelik eğitiminde
kendi kendine öğrenme aktivitelerinin önemi vurgulanmakta ve probleme dayalı öğrenme yaklaşımının
hemşirelik öğrencilerinde bilgiyi sentez etmeyi, eleştirel düşünmeyi ve kendi kendine öğrenmeyi geliştirdiği
belirtilmektedir. Kendi kendine öğrenme kontrol odağı gibi bireysel özelliklerle ilişkilidir. Çalışmanın amacı,
hemşirelik öğrencilerinde kendi kendine öğrenmeye hazıroluş ile kontrol odağı arasındaki ilişkiyi incelemektir.
Çalışma tanımlayıcı olup, probleme dayalı öğrenme yaklaşımının kullanıldığı hemşirelik okulunda yapılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 166 öğrenci oluşturmuştur. Veriler tanıtıcı özellikleri içeren soru formu, “Kontrol
Odağı Ölçeği” ve “Kendi Kendine Öğrenmeye Hazıroluş Ölçeği” ile toplanmıştır.
Yapılan analizde, öğrencilerin kontrol odağı ile kendi kendine öğrenmeye hazıroluş puan ortalamaları
arasında istatistiksel olarak anlamlı (p=.000), negatif yönde, zayıf bir ilişki (r= -.28) saptanmıştır. Kontrol
odağı puanı kendi kendine öğrenmeye hazıroluştaki değişimin %7’sini açıkladığından kendi kendine öğrenmeyi
etkileyen diğer faktörler araştırılmalıdır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ocak 2011 |
Gönderilme Tarihi | 7 Ocak 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 3 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.