Aim: This
study was conducted with the aim of determining emotional self-regulation
statuses of adolescents of different sociodemographic characteristics.
Methods: This descriptive
study was conducted with 9th graders in three high schools of different
sociodemographic structures in the A province of Black Sea, Turkey. Simple
random sampling was used for this known study population, and 300 students were
included in the research. The research data were collected with a questionnaire
consisting of 15 sociodemographic questions and the “Emotional Self-Regulation
Scale for Adolescents” consisting of 18 items. In the evaluation of the data,
the SPSS 20.00 software was used frequency, percentage, t test, anova, kruskal
wallis test such as analysis.
Results: 69% of
the adolescents who participated in the study were 14 years old and 57% were
girls. The mean total score of the scale was 48.64±0.78. The
emotion regulation method used by the adolescents is the internal functional
method and the least they use is the external non-functional method.
Conclusion: As one of the
developmental periods, the adolescence period is characterized by physical and
mental changes, and it is believed that it is important to identify emotional
self-regulation status in this period.
Amaç: Bu çalışma, sosyo-demografik olarak farklı özellikteki
adölesanların duygu düzenleme durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Tanımlayıcı türde yapılan bu çalışma,
Karadeniz Bölgesindeki bir il merkezinde üç farklı sosyo-demografik yapıdaki
lisede ve 9. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Evreni bilinen
durumlarda basit tesadüfi örnekleme yoluna gidilmiş olup, araştırma 300 öğrenci
ile tamamlanmıştır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından hazırlanan
sosyo-demografik özellikleri içeren 15 sorudan oluşan bir form ve 18 sorudan
oluşan ‘Ergen duygu düzenleme ölçeği’ ile toplanmıştır. Verilerin
değerlendirilmesinde SPSS 20.00 paket programı kullanılmış olup frekans, yüzde,
t testi, anova, kruskal wallis testi gibi analizler kullanılmıştır.
Bulgular:
Araştırmaya katılan adölesanların % 69’u 14 yaşında, % 57’si kızdır.
Ölçek toplam puan ortalaması 48.64±0.78 olarak bulunmuştur.
Adölesanların en çok kullandığı duygu düzenleme yöntemi içsel işlevsel yöntem
iken en az kullandıkları ise dışsal işlevsel olmayan yöntemdir.
Sonuç: Gelişim dönemlerinden biri olarak
adölesan dönem, fiziksel değişiminin yanı sıra ruhsal değişimin de yaşandığı
yıllar olarak kabul edilmekte ve bu dönemde duygu düzenleme durumlarının
belirlenmesinin ve buna yönelik müdahaleler geliştirilmesinin önemli olduğu
düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 4 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.