ÖZ
Amaç: Araştırma hemşirelik ve çocuk gelişimi öğrencilerinin çocuk sevme düzeylerinin değerlendirilmesi ve etkileyen faktörlerin belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırma tanımlayıcı tipte olup, Hatay’daki Mustafa Kemal Üniversitesi’ndeki 2 yüksekokul bünyesinde 2017’de yapılmıştır. Araştırma örneklemini hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümlerinden büyüme ve gelişme dersi alan 199 öğrenci (75 çocuk gelişimi bölümü, 124 hemşirelik bölümü) oluşturmuş, veriler Barnett Çocuk Sevme Ölçeği ile toplanmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin yaş ortalaması 20.57±2.07’dir. Öğrencilerin %74.9’u kadın, kardeş sayı ortalaması 3.55±1.62’dir. Araştırmada hemşirelik bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 82.67±11.33 olarak yüksek bulunmuştur. Çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme puan ortalaması 87.32±6.49 olarak hemşireliğe göre daha yüksek olarak bulunmuştur (p<0.05). Cinsiyete göre çocuk sevme puan ortalaması kadınlarda (86.38±6.62) erkeklere (78.58±15.09) oranla daha yüksek bulunmuştur (p<0.05). Çocuk sevme düzeyini etkileyen diğer değişkenler yaş, kardeş sayısıdır (p<0.05).
Sonuç: Hemşirelik ve çocuk gelişimi bölümü öğrencilerinin çocuk sevme düzeyi yüksektir. Çocuk ile çalışacak mesleklerde çocuk sevme düzeyini gösteren başka çalışmaların yapılması önerilebilir.
ABSTRACT
Aim: The research was conducted to determine the level of liking of children with nursing and child development students and to determine the factors affecting them.
Methods: The study is descriptive type and it was made in two department of Mustafa Kemal University in Hatay in 2017. The sample of research was 199 students who were going to take the lesson of growth as 75 child development students and 124 nursing students. The data were collected by the Barnett Liking of Children Scale.
Results: The average age of the students was 20.57 ± 2.07. There were 74.9% female students and their siblings' average was 3.55 ± 1.62. The mean score of liking of children in the nursing students was found to be as high as 82.67 ± 11.33. The mean score of liking of children in the child development students was 87.32 ± 6.49, which was higher than the nursing students (p <0.05). The mean score of liking of children as the gender was found to be higher in female than in male (86.38 ± 6.62) (p <0.05). The other variables affecting the level of the liking of children are age and sibling number (p <0.05).
Conclusion: Nursing and child development students have a high level of liking of children. Other studies showing the level of the liking of children may be suggested in occupations that will work with children.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Mart 2020 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 23 Sayı: 1 |
Dergimiz 2019 dan itibaren EBSCO CINAHL Database'de listelenmektedir.
Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 (CC BY-NC 4.0) ile lisanslanmıştır.