Personnel’s competencies provide value and competency’s advantages to the organizations and accepted as one of the most important characteristics of new economy. Personnel use, develop, and create knowledge (*) Yrd. Doç. Dr.,Gazi Üniversitesi, İşletme Bölümü( **) Doç. Dr.,Gazi Üniversitesi, İşletme Bölümü( ***) Prof. Dr.,Gazi Üniversitesi, İşletme Bölümüand competencies in different form learned by doing and from experienced workers and by being in the social structure of the organization. The transfer of these competencies has a crucial importance for the organizations. Current study focuses on the potential of the competence’s transfer from old to new personnel on the methods used for and inciting and prohibitive factors of transfer, on the ageing, changing and the characteristics of personnel’s competencies. The article is carried out by half-structured deeply interview method on the state sector’s inspectors and some of the revealed results can be stated as; informal methods are largely use in competencies’ transferring from old to newcomers, a great part of competencies is transferred, competencies are mostly in the cognitive nature, the transfer process shows some discrimination’s signs and the lost knowledge and competencies in transferring process is created by new personnel in the same or different characteristics.
Competence transfer personal competence tacit knowledge human resources management organizational behavior.
Örgütlerde çalışanların sahip oldukları yetenekler örgüte değer ve
rekabet üstünlüğü sağlamakta ve yeni ekonominin en önemli
karakteristiklerinden biri olarak kabul edilmektedir. Çalışanlar eylemsel
öğrenme, işyerinde kıdemli çalışanlardan öğrenerek ve sosyal yapı içinde
edindikleri bilgi ve yetenekleri kullanmakta, bu yetenekleri kendi katkıları ile
geliştirmekte ve yeni yetenekler oluşturmaktadır. Tüm bu yeteneklerin yeni
çalışanlara aktarılabilmesi örgütler için yüksek önem arz etmektedir.
Mevcut çalışma, eski çalışanların bilgi ve yeteneklerinin tür ve
niteliğine, bu yeteneklerin yenilere aktarılıp aktarılmadığına ve aktarılıyorsa,
hangi yolların kullanıldığına ve bu aktarımda teşvik edici ya da engelleyici
unsurların neler olduğuna, bilginin eskime sebeplerine ve örgütün toplam
yeteneğinin azalıp azalmadığına odaklanmaktadır.
Yarı yapılandırılmış derinlemesine görüşme yöntemi ile kamu
sektöründe görev yapan müfettişlerden elde edilen bilgilere dayalı olarak,
araştırmanın bazı bulguları arasında; kişilerarası yetenek transferinde informal
yöntemlerin kullanıldığı, bilgi aktarımda seçicilik unsurlarının bulunduğu,
yeteneklerin önemli bölümünün yenilere aktarılabildiği ve yeteneklerin önemli
bölümünün bilişsel nitelikli olduğu, kaybolan yeteneklerin yeniler tarafından
geliştirildiği gösterilebilir
Yetenek transferi bireysel yetenek kapalı bilgi insan kaynakları yönetim örgütsel davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 27 Sayı: 4 |