Bu araştırmada Erzurum’da düzenlenen European Youth Olympic Festival
2017 (EYOF 17) isimli uluslararası spor organizasyonuna sponsor olan ulusal firmaların
sponsorluk faaliyetleri; sponsor-etkinlik uyumu, sponsora yönelik tutum,
etkinlikle ilgilenim ve satın alma niyeti açılarından ele alınmıştır. Bu
doğrultuda çalışmanın amacı, etkinlik-sponsor uyumu (yüksek/düşük) ve sponsora
yönelik tutumun sponsor firmanın ürünlerini satın alma niyeti üzerindeki ve
etkinlik-sponsor uyumunun sponsora yönelik tutum üzerindeki etkilerinin
belirlenmesi, sponsora yönelik tutumun aracılık ve etkinlikle ilgilenimin
moderatör etkisinin var olup olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma kapsamında
Erzurum’da yaşayan ve EYOF 17 isimli uluslararası spor
organizasyonuna izleyici olarak katılan 18 yaş ve üzeri 475 kişi üzerinde anket
çalışması yapılmıştır. Elde edilen verilere, STATA 15 yazılımı kullanılarak doğrusal
ve hiyerarşik regresyon analizleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda
yüksek etkinlik-sponsor uyumu algılayan bireylerde, sponsor firmanın ürünlerini
satın alma niyetinin ortaya çıktığı, bu durumun oluşmasında ise sponsora
yönelik tutumun aracılık etkisine ve etkinlikle ilgilenimin moderatör etkiye sahip
olduğu tespit edilmiştir.
Spor sponsorluğu sponsor-etkinlik uyumu satın alma niyeti sponsora yönelik tutum etkinlikle ilgilenim moderatör etki aracılık etkisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt:32 Sayı:1 |