Öz: Lider, kurumun ve çalışanların
başarısı için lokomotif görevi gören yöneticidir. Çalışanlarının gelişimi için
onları yönlendiren, başarısı ve geleceği için onlara gerektiğinde hizmetkâr
liderlik yapabilen yöneticilerin kurumunu hedefe ulaştırmada daha başarılı
olacağı aşikârdır. Bu çalışmada, yöneticilerin hizmetkâr liderlik
davranışlarının çalışanlar tarafından ne düzeyde algılandığı ve bu durumun
çalışanların demografik özellikleri ile ne derece ilişkili olduğu
araştırılmaktadır. Bu amaçla, Hizmetkâr
Liderlik Ölçeği özel bir firmaya ait eğitim kurumu çalışanlarına uygulanmış ve
sonuçları istatistiksel olarak analiz edilmiştir. Sonuç olarak, hizmetkâr
liderlik boyutlarının algılanmasının çalışanların gelirleri ile ilişkili
olduğu, yaş dağılımı, medeni durum ve kurumdaki görevleri gibi demografik
özelliklere göre de farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 32 Sayı: 4 |