Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Akıllı Telefon Kullanım Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma

Yıl 2019, Cilt: 33 Sayı: 1, 203 - 218, 07.02.2019

Öz

Cep telefonları artık klasik manadaki konuşma, SMS gibi işlevlerinden
çok daha farklı amaçlarla kullanılmaktadır. İstenildiği anda internete
ulaşabilme, sosyal ağlar, oyun-eğlence, bankacılık hizmetleri gibi birçok mobil
uygulama ile akıllı telefonlar hayatın vazgeçilmezleri arasına girmiştir. Bu çalışmada,
Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi öğrencilerinin akıllı telefon kullanım tercihlerini
etkileyen faktörlerin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Akıllı telefon tercihinde
etkili olan en büyük faktörün telefonun
hafızası olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardından sırasıyla; kamera
çözünürlüğü,  pil ömrü, estetik görünümü,
kalitesi, fiyatı, işlemcisi, ekran çözünürlüğü, garanti süresi, ücretsiz
servisinin olması, ekran büyüklüğü, servis yaygınlığı, modeli ve son olarak telefonun markası gelmektedir. Ayrıca,
öğrencilerin akıllı telefon ile en çok internette
dolaştığı ve sosyal medya uygulamalarını kullandıkları saptanmıştır. 

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı H.S. (2012)“Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma” https://ab.org.tr/ab13/bildiri/74.pdf, E.T: 12.05.2018
  • Çakır, F.ve Demir N. (2014) “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Satın Alma Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(1), ss.213-243.
  • Gökaliler vd. (2011) “Bir Statü Tüketimi Göstergesi Olarak iphone Markalı Akıllı Telefon Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk İletişim, 7(1), ss.36-48.
  • Kalyoncuoğlu, S. ve Emel, F. (2017) “Müşterilerin Sadakat Geliştirme Eğilimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Akıllı Telefon Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), ss.184-210.
  • Lane, W. veManner, C. “TheImpact of Personality Traits on Smartphone Ownership and Use”, International Journal of Business and Social Science, 2(17), ss.22-28Osman, M. A. vd. (2012) “A Study of the Trend of Smartphone andits Usage Behavior in Malaysia”, International Journal on New Computer Architectures and Their Applications 2(1), ss.275-286.
  • Özbek vd. (2014) “Kişilik Özelliklerinin Teknoloji Kabulü Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri: Akıllı Telefon Teknolojileri Üzerine Bir Araştırma”, International Review of Economicsand Management, 2(1), ss.36-57.
  • Shabrin vd. (2017) “Factors Affecting Smartphone Purchase Decisions of Generation-Y”, The Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 23(1), ss.47 – 65.
  • Tatlı, H. (2015), “Akıllı Telefon Seçiminin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), ss.549-567.
  • Yusufoğlu, Ö. Ş. (2017) “Boş Zaman Faaliyeti Olarak Akıllı Telefonlar ve Sosyal Yaşam Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi,6(5), ss.2414-2434.
  • https://www.gartner.com/newsroom/id/3876865, E.T. 15.09.2018.
Yıl 2019, Cilt: 33 Sayı: 1, 203 - 218, 07.02.2019

Öz

Kaynakça

  • Ada, S. ve Tatlı H.S. (2012)“Akıllı Telefon Kullanımını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma” https://ab.org.tr/ab13/bildiri/74.pdf, E.T: 12.05.2018
  • Çakır, F.ve Demir N. (2014) “Üniversite Öğrencilerinin Akıllı Telefon Satın Alma Tercihlerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 29(1), ss.213-243.
  • Gökaliler vd. (2011) “Bir Statü Tüketimi Göstergesi Olarak iphone Markalı Akıllı Telefon Algısı: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Selçuk İletişim, 7(1), ss.36-48.
  • Kalyoncuoğlu, S. ve Emel, F. (2017) “Müşterilerin Sadakat Geliştirme Eğilimlerini Etkileyen Faktörlerin Belirlenmesi: Akıllı Telefon Kullanıcıları Üzerinde Bir Araştırma”, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 19(1), ss.184-210.
  • Lane, W. veManner, C. “TheImpact of Personality Traits on Smartphone Ownership and Use”, International Journal of Business and Social Science, 2(17), ss.22-28Osman, M. A. vd. (2012) “A Study of the Trend of Smartphone andits Usage Behavior in Malaysia”, International Journal on New Computer Architectures and Their Applications 2(1), ss.275-286.
  • Özbek vd. (2014) “Kişilik Özelliklerinin Teknoloji Kabulü Üzerindeki Doğrudan ve Dolaylı Etkileri: Akıllı Telefon Teknolojileri Üzerine Bir Araştırma”, International Review of Economicsand Management, 2(1), ss.36-57.
  • Shabrin vd. (2017) “Factors Affecting Smartphone Purchase Decisions of Generation-Y”, The Journal of Contemporary Issues in Business and Government, 23(1), ss.47 – 65.
  • Tatlı, H. (2015), “Akıllı Telefon Seçiminin Belirleyicileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama”, Çankırı Karatekin Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(2), ss.549-567.
  • Yusufoğlu, Ö. Ş. (2017) “Boş Zaman Faaliyeti Olarak Akıllı Telefonlar ve Sosyal Yaşam Üzerine Etkileri: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi,6(5), ss.2414-2434.
  • https://www.gartner.com/newsroom/id/3876865, E.T. 15.09.2018.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Önder Dilek

Yayımlanma Tarihi 7 Şubat 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 33 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Dilek, Ö. (2019). Akıllı Telefon Kullanım Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışma. Atatürk Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 33(1), 203-218.

4aoDA4.pngithenticate-badge-rec-positive.png800px-Open-Access-PLoS.svg.png