İnternet
teknolojisinde özellikle 2000’li yıllardan sonra büyük gelişmeler yaşanmıştır.
Bu gelişmeler doğrultusunda günümüzde İnternet kullanımının geldiği noktada
sosyal medya platformları, kişiler arası iletişimde en yaygın kullanılan araç
haline gelmiştir. İlk zamanlarında hobi olarak kullanılan bu platformlar
yaygınlaşan kullanım ile gelir getirici faaliyet olma niteliği kazanmıştır.
Kullanıcılar hazırlamış oldukları içeriklerin izlenmesi sonucu elde edilen
reklam gelirlerinden belli oranlarda pay alabilmektedirler. Bu yönüyle sosyal
medya yeni iş alanlarının ve üretim-tüketim ilişkilerinin gelişmesine de neden
olmuştur. İletişim sektörüne yeni bir boyut kazandıran sosyal medya yeni bir
ekonomi, bir başka deyişle sosyal medya ekonomisini doğurmuştur. Sosyal medya
ekonomisi geleneksel ekonomiden farklı bir şekilde oluşmaktadır, bu ekonomi de
en önemli üretim faktörü entelektüel sermaye ve bilgidir. Bu çalışmada, sosyal
medya ekonomisinin gelişimi İncelenmekte, sosyal medya platformlarından
örnekler ve çalışma biçimleri ışığında fayda-maliyet analizi yapılmakta, elde
edilen gelirin vergisel boyutu üzerinde durulmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 33 Sayı: 4 |