Sağlık, bireyin; bedenen, zihnen, ruhen ve sosyal açıdan tam iyilik hali
olarak tanımlanmaktadır. Başta Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) olmak üzere çok sayıda
sağlık ile ilişkili kurum, sağlığın bu dört boyutuna vurgu yaparak sağlıklı
bireyi tanımlamaktadır. Bireylerin tam iyiliğine yönelik olarak sunulan tüm
hizmetler, sağlık hizmeti olarak anılmaktadır. Türkiye’de kamu ve özel
girişimciler tarafından sunulan sağlık hizmetleri, teknolojik gelişmelerden
doğrudan etkilenen yapıdadır. Bu etkilenim, hem bilgiye erişim boyutuyla hem de
doğrudan sağlık için kullanılan teknoloji yönüyle bireylerin ve toplumun
sağlıklılık hali üzerinde doğrudan etkide bulunabilmektedir.
Sağlık hizmetlerinde yaşanan kriz durumlarının çok sayıda nedeni
vardır. Her bir neden, aynı zamanda, kriz iletişiminin de desenini belirleyen
niteliktedir. Kriz durumları zaten yapıları gereği iletişimi en çok gerektiren;
medya, tanıtım, reklam ve pazarlama faaliyetlerine en çok çabanın harcanmasını
gerektiren durumlardır. Sağlık hizmetlerinin sunumunda ortaya çıkan kriz
durumlarında da krizin niteliğine göre iletişim araçlarının etkili kullanımı,
stratejik açıdan son derece önemlidir. Bilginin hızla yayılımı, kriz
durumlarında iletişimi yönetmek için büyük avantajlar sağlasa da yeni medya
olarak adlandırılan mecranın kendisinin kullanımı da krize neden
olabilmektedir. Krizi yönetmekte bu yeni mecranın özensiz kullanımı, çeşitli
nedenlerle sağlık örgütleri için daha büyük krizlere yol açabilmektedir. Bu
çalışma, sağlık hizmetlerinde yaşanan kriz durumlarının yeni medya ile etkin
yönetimine ilişkin yapılması gerekenleri ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Sağlık iletişimi kriz kriz iletişimi sağlık kurumları ve yeni medya
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 12 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 14 |