Algılanan risk, tüketicilerin ürün veya hizmet
satın alımını belirsizlik olarak algılaması ve finansal, fiziksel, performans, psikolojik,
sosyal, zaman ve mahremiyet boyutlarını içinde barındıran çok boyutlu bir
kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Algılanan risk ile ilgili literatürde çok
farklı amaçlarla gerçekleştirilmiş araştırmalar bulunmaktadır. Bu araştırmada
ise algılanan risk boyutlarının genel algılanan risk üzerindeki etkisi
ölçülecektir. Araştırmanın kapsamını, elektronik ticaret sitelerinden en az bir
kere alışveriş yapmış olan 12-18 yaş arası ve üstü tüketiciler oluşturmaktadır.
Araştırmaya 12-18 yaş aralığındaki cevaplayıcıların dahil edilmesinin nedeni ininal
kart ve parapara vb. kartların yaş sınırının en az 12 olmasıdır. Verilerin analizinde ortalamalar, standart
sapmalar, frekans dağılımı ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Yapılan
bu analizlerin sonucunda algılanan risk boyutlarının (sosyal risk hariç) genel
algılanan risk üzerinde etkisi olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 3 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 17 |