Sosyal medya uygulamaları arasında oldukça popüler olan Instagram ve Facebook, kullanıcılar tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Kuşaklara göre farklı kullanım şekli ve düzeyi olan bu uygulamalar imaj oluşturmaya çalışan bireyler için uygun imkânlar sunmakta ve olumlu ya da olumsuz geri dönüşlerin yapılmasına da fırsat tanımaktadır. Dolayısıyla X, Y ve Z Kuşağının Instagram ve Facebook aracılığıyla nasıl bir imaj oluşturdukları bu araştırmanın odağını oluşturmaktadır. X, Y ve Z kuşaklarının sosyal ağ kullanımı ve imaj oluşturma ilişkisini ortaya çıkarmayı amaçlayan bu araştırma, sosyal ağlar üzerinden gönüllü olarak katılım sağlayan 300 X Kuşağı, 300 Y kuşağı ve 300 Z kuşağını temsil eden bireyler olmak üzere toplam 900 kişiyle çevrimiçi veri toplama aracı kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sosyal medyada imaj oluşturma ölçeklerinin kuşaklara göre karşılaştırılmasında Z kuşağı katılımcıların izlenim yaratma puanları, Y kuşağı ve X kuşağı katılımcıların puanlarına göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir. Sonuç olarak, sosyal medya teknolojisiyle iç içe büyüyen ve sosyal yaşamında oldukça aktif bir şekilde kullanan Y ve Z kuşağının yanı sıra X kuşağının da sosyal medyayı aktif kullanma düzeyinin azımsanmayacak kadar yüksek olduğu görülürken, her üç kuşağın da sosyal medya kullanımlarıyla imaj oluşturdukları sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 18 |