Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE KURAMSAL BİLGİNİN UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

Yıl 2016, Sayı: 33, 91 - 104, 31.12.2016

Öz




Bu araştırmada temel olarak yabancı dil (İngilizce) öğreniminde
öğrencilerin sınıf içinde kuramsal bilgileri uygulamaya dönüştürmesi
incelenerek yabancı dil öğretiminin niteliğini yükseltmek amaçlanmıştır.
Bir eylem araştırması örneği olan bu araştırmada katılımcıları Tekirdağ ili,
Şarköy ilçesindeki bir lisedeki dokuzuncu sınıfı öğrencileri ve sınıfının
İngilizce dersine girmekte olan araştırmacı oluşturmaktadır. Veriler video
kamera kullanılarak 16 Ekim 2014 - 10 Aralık 2014
tarihleri arasında
yapılmış ve toplamda yaklaşık 18 saatlik veri toplanmıştır. Verilerin
çözümlenmesinde içerik çözümlemesi yaklaşımı benimsenmiştir. Araştırma
sonucunda, yabancı dil öğreniminde edinilen teorik bilgilerin performansa
dönüşümü süreci hakkında ve bu dönüşüme engel olabilecek etmenler
hakkında çok boyutlu sonuçlara ulaşılmıştır. Öğrencilerin klasik, salt
dil bilgisi ve yapı odaklı yabancı dil eğitimi yerine; hedef dilin daha çok
bir bağlam üzerinde kullanıldığı, iletişimsel ve ihtiyaçlar doğrultusunda
yönlendirilen bir yabancı dil eğitimi ile edindikleri teorik bilgileri
performansa daha kolay geçirebildikleri görülmüştür. Elde edilen
sonuçlara dayanarak, bahsedilen süreç hakkında öğrenci, öğretmen, okul
yönetimi ve öğrenci velisini ilgilendiren önerilerde bulunulmuştur.




Kaynakça

  • Anderson-Levitt, K. M. (2006). Ethnography. In J. L. Green, G. Camilli & P. B. Elmore (Eds.), Handbook of complementary methods in education research. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Yıl 2016, Sayı: 33, 91 - 104, 31.12.2016

Öz

Kaynakça

  • Anderson-Levitt, K. M. (2006). Ethnography. In J. L. Green, G. Camilli & P. B. Elmore (Eds.), Handbook of complementary methods in education research. Mahwah, NJ: Lawrence Erlbaum.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emre Koçak Bu kişi benim

Mehmet Ali İçbay

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2016
Gönderilme Tarihi 4 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Koçak, E., & İçbay, M. A. (2016). YABANCI DİL ÖĞRENİMİNDE KURAMSAL BİLGİNİN UYGULAMAYA DÖNÜŞTÜRÜLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 91-104.