Öz
Sanat eğitimi, tarihsel süreci içinde, dönemlerin ekonomik kültürel
koşullarına bağlı olarak eğitim sistemlerinde varlık göstermiş, teknolojik
gelişmelerin yaşanmaya başlandığı dönemlerden itibaren de hedefler “toplumsal
bir varlık kazanma”, insan olmanın bilincine varma” estetik duyarlılık
kazanma”, ”yaratıcı kişilik” çerçevesinde oluşturulmuştur. Ancak bu hedeflerin
ne anlama geldiği, bireye ne tür kazanımlar sağladığı konusunda yeterince
bilince sahip olmuş olduğumuz söylenemez. Bu hedeflere ulaşmada karşılaşılan
problemlere çözüm yolları bulabilmek için sanat eğitiminin tarihinin mutlaka göz
önüne bulundurulması gerekmektedir.
Sanat Eğitimi Tarihi çerçevesinde ele alınan bu araştırmada ülkemizde
sanat eğitiminin geçirmiş olduğu gelişim süreci ele alınarak bu sürece katkıda
bulunan unsurlar üzerinde durulmaya çalışılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Sanat eğitimi tarihi, sanat tarihi, görsel sanatlar
eğitimi
Art education, in the historical process, periods of economic presence in
the educational systems, depending on cultural conditions, technological
developments started taking place since prehistoric times in the objectives "of
winning a social creature," Awareness of the human being "to win aesthetic
sensitivity," "creative personality" within the framework established. However,
what it means to these goals, what kind of individual that we have in
consciousness can not be said enough about the benefits provided. To find
solutions to problems encountered in achieving these goals, the history of art
education should be taken into consideration.
History of Art Education in our country within the framework of art
education in this study had taken up the development process by considering the
factors that contribute to this process is attempted to emphasize.
Keywords: History of art education, art history, visual arts education