Bu çalışmanın amacı Görsel Sanatlar dersinde akıllı
tahta kullanımına ilişkin öğretmen görüşlerini belirlemektir.
Araştırmanın
katılımcıları 2014-2015 eğitim öğretim yılı içerisinde farklı ilerde ve farklı
okullarda görev yapan, Görsel Sanatlar dersinde akıllı tahta kullanan ve
araştırmaya gönüllü olarak katılmayı kabul eden 13 öğretmenden oluşmaktadır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemi ve veri
toplama amacıyla görüşme formu kullanılmıştır. Görüşme formu 10 sorudan
oluşmaktadır. Form uygulanmadan önce uzman görüşüne sunulmuş, gerekli
değişiklikler yapılarak uygulanmıştır. Öğretmenlerle yapılan görüşmeler
sonrasında içerik analizi ile bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgular
neticesinde öğretmenlerin aklı tahta kullanmayı aldıkları hizmet içi eğitimle
öğrendikleri, akıllı tahta kullanımında yetersiz oldukları, akıllı tahtanın
öğrencilerin akademik ders başarılarını olumlu yönde etkilediği, öğrenciyi
aktif kılma, görsel öğrenmeyi sağlama gibi
avantajlar sağladığı sonuçlarına
ulaşılmıştır. Öğretmenler, Görsel Sanatlar dersinde akıllı tahta kullanırken en çok
karşılaştıkları sorunların Görsel Sanatlar dersi için galerinin sınırlı olması,
alt yapı eksikliği, internete ulaşma zorluğu olduğunu ifade etmişlerdir. Ayrıca
öğretmenlerin alt yapı eksikliği ile teknik
sorunların giderilmesi, Görsel Sanatlar
müfredatının akıllı tahtaya uygun şekilde hazırlanması, Görsel Sanatlar
dersine uygun farklı programlar kullanılması gibi önerilerde bulundukları
gözlemlenmiştir.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2017 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 35 |