Bu çalışmada, üniversite 1.
,2. ,3. ve 4. sınıf fen bilgisi öğrencilerinin kimya bilgilerini günlük
yaşamlarıyla ilişkilendirebilme düzeyleri açısından hazır bulunuşlukları ve
günlük yaşam kimyasına karşı tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Fırat Üniversitesi ve
Siirt Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği 1. ,2. ,3. ve 4. sınıflarında okuyan
öğretmen adayları oluşturmaktadır. Çalışma Fırat Üniversitesi’nden 208, Siirt
Üniversitesi’nden 171 öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada 14 açık
uçlu sorudan oluşan “Günlük Olayları Açıklama Testi” (GOAT) ve 25 soruluk 5
likert tipi bir ölçekten oluşan “Günlük Yaşam Kimyası Tutum Ölçeği” (GYKTÖ)
kullanılmıştır. Parametrik testler (t-testi, ANOVA) ve parametrik olmayan
testler (Kruskal Wallis ve Mann-Whitney U Testi) ile analiz edilmiştir. Sonuç
olarak, fen bilgisi öğretmen adaylarının günlük yaşam olaylarıyla olan
ilişkileri ve günlük yaşam kimyasına karşı tutumları arasında anlamlı bir
ilişki olduğu bulunmuştur. Ancak günlük hayatta karşılaşılan olayları
açıklamada yetersiz oldukları ve konular ile ilgili kavram yanılgılarına sahip
oldukları gözlenmiştir.
Extended abstract: İngilizce uzun özet bölümüdür. Makalenin kaynaklar bölümünden sonra “Extended Abstract” başlığı altında geniş bir İngilizce özet bulunmalıdır. “Extended Abstract” 750-1000 sözcükten oluşmalı, Purpose, Method, Results, Discussion, Conclusion bölümlerini içermeli ve atıf içermemelidir. İngilizce özet dergiye gönderilmeden önce dil bilgisi hatası içermemesi için alanda uzman biri tarafından kontrol edilmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2019 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 38 |