Bu deneysel çalışmada, işbirlikçi öğrenmenin küme destekli bireyselleştirme tekniğinin ilköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin matematik dersi “Kümeler” konusundaki başarılarına ve tutumlarına etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırma, Erzurum ili Palandöken İlçesi sınırları içinde yer alan orta sosyo-ekonomik düzeydeki Alparslan İlköğretim Okulunun 56 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, bir deney ve bir kontrol grubu kullanılmıştır. Kontrol grubuna geleneksel yöntem, deney grubuna işbirlikçi öğrenme yönteminin küme destekli bireyselleştirme tekniği uygulanmıştır. Ölçme araçları Matematik başarı testi- Matematik tutum ölçeği her iki gruba da ön-test ve son-test olarak verilmiştir. Elde edilen veriler, bağımlı örneklem ve bağımsız örneklemler t-testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan, işbirlikçi öğrenme yönteminin deney grubu öğrencilerinin matematik başarısı ve matematik dersine yönelik tutumları üzerinde çok daha olumlu etkileri görülmüştür
İşbirlikçi öğrenme Küme destekli bireyselleştirme tutum başarı kümeler
In the present experimental study, the effects of team-assisted individualization technique of cooperative learning method on Elementary school sixth grade students’ achievement and attitude on the subject of “Sets” in mathematics course were investigated. The study was carried out with 56, 6thgrade students from Alparslan Elementary School existing Palandöken District in Erzurum. In the study, experiment and control groups were used. Traditional instructional method was applied to the control group; on the other hand, teamassisted individualization technique which is one of the techniques of cooperative learning method, was applied onto the experiment group. The measurement instruments used in the study mathematics achievement test and attitude scale had been used as pre-test and post-test to the experimental and control groups. Acquired datas were analyzed through dependent and independent sample t-tests. According to the findings that are acquired after the research it was seen that cooperative learning method has had more positive effects on achievement and attitude in mathematics
Cooperative learning team-assisted individualization attitude achievement sets
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 28 |