Geometri sadece kurallardan ve anlamsız şekillerden oluşan bir alan değildir. Geometri, bireylerin çevresini daha gerçekçi bir şekilde tanımasını, değerlendirmesini ve analiz etmesini sağlar. Bu çalışmada öğretmen adaylarının Öklid geometri konusuna ilişkin konu alan bilgileri, verilen hatalı soru ve cevapları tespit edebilme, hataları anlamlı bir şekilde açıklayabilme ve doğrularının nasıl olacağını belirtme doğrultusunda incelenmiştir. Çalışmanın katılımcılarını İç Anadolu’da bir üniversitenin Matematik Öğretmenliği Programının üçüncü sınıfında öğrenim gören matematik öğretmeni adayları oluşturmuştur. Katılımcılar kırk üç kişidir. Araştırmada öğretmen adaylarının matematiğin temelleri I-II, özel öğretim yöntemleri I derslerini almış olmaları hatalara karşı farklı bir bakış açısına sahip olabileceklerini düşündürdüğünden ölçüt olarak alınıp, bu ölçüte uygun bireyler tercih edilmiştir. Araştırmada, veri toplama aracı olarak 6 tane sorudan oluşan bir bilgi testidir. Bu sorulardan 3 tanesi Öklid geometride üçgenlerde eşitsizlik konusundaki hatalı çözülmüş ve hata sebebini sorgulayan sorular ile yine aynı konuda 3 tanesi hatalı sorulmuş ve bu hata sebeplerini sorgulayan sorulardan oluşmaktadır. Betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının verilen soruları ve bu sorular için verilen çözümleri değerlendirirken doğru ya da hatalı soru ve çözümü ayırt etmede zorlandıkları tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 30 Eylül 2020 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Sayı: 41 |