Bu çalışmada, Türkiye’deki çocukların mobil internet deneyimlerini sosyal çevrenin gözünden ortaya koymak amaçlanmıştır. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması niteliğindedir. Çalışma grubu 9-16 yaş grubundaki internet kullanıcısı olan çocukların sosyal çevrelerinde yer alan ebeveynler, akranlar, öğretmenler ve okul yöneticilerden seçilen 84 katılımcıdan oluşmaktadır. Ebeveynler, akranlar ve öğretmen-okul yöneticileri için geliştirilen 3 ayrı görüşme formu ile toplanan veriler içerik analizi tekniğiyle çözümlenmiştir. Sosyal çevreye göre çocukların daha çok evlerinden internete erişim sağladıkları, en fazla akıllı telefonları, eğlence ve iletişim amaçlı etkinlikleri tercih ettikleri görülmüştür. Sosyal çevrenin gözünden çocukların güvenli internet kullanma becerilerinde eksiklik olduğu tespit edilmiştir. Çocukların internette istenmeyen içeriklerle, tanımadığı kişilerle karşılaşmalarının yanı sıra bazılarının da mobil cihazlarından arkadaşlarının fotoğraflarını çekip izinsiz paylaştıkları görülmüştür. Sonuç olarak, çocukların güvenli internet kullanma becerilerini ve dijital mahremiyet konusundaki farkındalıklarını artırmaya yönelik eğitimler verilebilir.
Sosyal çevre Çocuklar Mobil internet İnternet becerileri İnternet etkinlikleri İnternet riskleri
Atatürk Üniversitesi
2014232
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2014232 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2020 |
Kabul Tarihi | 26 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 43 |