Bu araştırmanın amacı Türkiye’de Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından tanınan alan değişikliği hakkından faydalanan ve halen geçiş yaptıkları alanda istihdam edilen öğretmenlerin deneyimlerine ilişkin görüşlerini kendi anlatılarına dayalı olarak incelemektir. Araştırma nitel bir araştırma olup fenomenolojik desen kullanılarak planlanmıştır. Araştırmaya katılan öğretmenlerin seçiminde amaçlı örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yaklaşımı kullanılmıştır. Bu yöntemle Ankara, Balıkesir, Denizli, Kütahya ve Muğla illerine bağlı farklı ilçelerde çalışan 12 öğretmene ulaşılmıştır. Bu çalışma 2018 yılının Mart-Nisan aylarında gerçekleştirilmiştir. Verilerin toplanması aşamasında katılımcılarla yarı yapılandırılmış görüşmeler telefon aracılığıyla gerçekleştirilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Analizler sonucunda katılımcı öğretmenlerin yarısından fazlasının alan değişikliğini yanlış bir uygulama olarak değerlendirdiği, öğretmenlerin çoğunun tayin/yer değiştirme sebeplerine bağlı olarak alan değiştirdiği sonuçlarına ulaşılmıştır. Özel eğitim alanında çalışan öğretmenlerin çoğu ise eski alanları olan sınıf öğretmenliğinde çalıştıkları süre zarfında daha fazla mesleki doyum sağladıklarını belirtmişlerdir. Bulgular ışığında bu tür bir uygulama sürecinde yaşanabilecek sorunlara karşın alana özgü bilgilendirici çalışmaların değişiklikler öncesinde yapılması önerisinde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 43 |