Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜBİTAK 4004 FEN PROJELERİNE YÖNELİK TEMATİK İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI

Yıl 2022, Sayı: 44, 11 - 19, 31.03.2022
https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.893166

Öz

Okulda öğretilen teorik bilgiler okul dışı öğrenme ortamları ile uygulamaya dökülebilmektedir. Bu çalışmada okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan TÜBİTAK 4004 programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasında desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 119 proje oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanarak yapılmıştır. Verilerin analizinde ise tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; en çok projenin 2018 yılında ve üniversiteler tarafından hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sürelerine bakıldığında beş ile on gün arasında uygulanan projelerin sayısının oldukça fazla olduğu belirlenmiştir. Projelerin katılımcı kitlesini ise büyük bir oranda ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Projelerde ulaşılmak istenen amaçlar arasında ilk sırayı “disiplinler arası bakış açısı kazandırmak” almıştır. Konu olarak en çok doğa, ekoloji ve çevre konuları seçilmiştir. Uygulama esnasında birden fazla teknik kullanılmış, bunlardan en çok tercih edilenlerin ise gözlem ve oyun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, TÜBİTAK projeleri üzerine yapılacak yeni çalışmalara rehber olacağı ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.

Kaynakça

  • Akay, C. (2013). Ortaokul öğrencilerinin “TÜBİTAK 4004 yapıyorum öğreniyorum yaz bilim okulu” projesi sonrası bilim kavramına yönelik görüşleri. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2), 326-338.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Research Article
Yazarlar

Ayberk Bostan Sarıoğlan 0000-0002-2320-9427

Gamze Dolu 0000-0002-2924-4098

Nebahat Sevim 0000-0003-1602-0607

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 9 Mart 2021
Kabul Tarihi 26 Kasım 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Sayı: 44

Kaynak Göster

APA Bostan Sarıoğlan, A., Dolu, G., & Sevim, N. (2022). TÜBİTAK 4004 FEN PROJELERİNE YÖNELİK TEMATİK İÇERİK ANALİZİ ÇALIŞMASI. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi(44), 11-19. https://doi.org/10.33418/ataunikkefd.893166