Okulda öğretilen teorik bilgiler okul dışı öğrenme ortamları ile uygulamaya dökülebilmektedir. Bu çalışmada okul dışı öğrenme ortamlarından biri olan TÜBİTAK 4004 programı kapsamında, 2016-2020 yılları arasında desteklenmesine karar verilen fen projelerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 119 proje oluşturmaktadır. Bu çalışma nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemi kullanarak yapılmıştır. Verilerin analizinde ise tematik içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; en çok projenin 2018 yılında ve üniversiteler tarafından hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır. Uygulama sürelerine bakıldığında beş ile on gün arasında uygulanan projelerin sayısının oldukça fazla olduğu belirlenmiştir. Projelerin katılımcı kitlesini ise büyük bir oranda ortaokul öğrencileri oluşturmaktadır. Projelerde ulaşılmak istenen amaçlar arasında ilk sırayı “disiplinler arası bakış açısı kazandırmak” almıştır. Konu olarak en çok doğa, ekoloji ve çevre konuları seçilmiştir. Uygulama esnasında birden fazla teknik kullanılmış, bunlardan en çok tercih edilenlerin ise gözlem ve oyun olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu çalışmadan elde edilen sonuçların, TÜBİTAK projeleri üzerine yapılacak yeni çalışmalara rehber olacağı ve katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
TÜBİTAK 4004 okul dışı öğrenme tematik içerik analizi fen projeleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 44 |