Öz: Araştırmanın amacı, alternatif bir gitar eğitimi modeli olarak ünlü gitar yorumcusu
ve bestecisi Bekir Küçükay tarafından geliştirilen yedinci pozisyona dayalı gitar
eğitimi yönteminin okul çalgıları gitar eğitimi dersinde kullanılabilirlik düzeylerini belirlemektir.
Çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir
Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalında okul çalgıları (gitar) eğitimi
dersi alan toplam 40 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada karışık desenlerin özel bir türü
olan kontrol gruplu ön test-son test deneysel desen kullanılmıştır. Deneysel desen öncesi
yapılan denklik testi sonuçlarına göre deney grubu (n: 20), kontrol grubu ise (n: 20)
olarak belirlenmiştir. Araştırmanın uygulama aşaması yaklaşık olarak 4 haftalık süreç
içerisinde gerçekleştirilmiştir. Deneysel işlem sonucunda elde edilen veriler SPSS 20 istatistik
programı ile analiz edilmiştir. Kontrol ve deney grubu öğrencilerinin ön test ve
son test sonuçları arasında anlamlı bir fark olup olmadığını belirlemek amacıyla parametrik
olmayan testlerden Mann Whitney U testi kullanılmıştır. Bekir Küçükay ve araştırmacı
tarafından geliştirilen yedinci pozisyona dayalı çalışmalar, öğretim sistemi içerisinde
kullanılarak öğrencilerin gitar çalma becerileri üzerindeki etkisine cevap aranmıştır.
Araştırma sonuçları, deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre daha
başarılı olduklarını göstermiştir.
Anahtar Kelimeler: Gitar eğitimi, yedinci pozisyon, okul çalgıları
Availabilty of Seventh-Position-Based Alternative Guitar Teaching
Model in School Musical Instrument (Guitar) Education
Abstract: This research aimed to determine availability levels of seventh-positionbased
guitar education method, developed by renowned guitarist and composer Bekir
Küçükay, in school musical instruments guitar education lesson as an alternative guitar
education model. The study group covered 40 students taking school musical instruments
(guitar) education lessons at Ataturk University, Kazım Karabekir Faculty of Education
Department of Music Education during the academic year of 2014-2015. In the study,
an experimental research design with pre-test/post-test and control group, a special type
of random assignment, was used. In accordance with the results of the equivalence test,
conducted before the experimental design, the experimental group was established as
(n: 20) and the control group was established as (n: 20). Implementation phase of the
research was realized within a period of approximately 4 weeks. Data, obtained from the
experimental process, were analyzed with SPSS 20 statistic program. Non-parametric
test of Mann-Whitney U Test was used in order to determine whether a significant difference
was present between pre-test and post-test results of control and experimental
groups. We investigated the effect of seventh-position-based studies, developed by Bekir
Küçükay and the researcher, on students’ guitar rendering skills by implementing them in
the teaching system. The results showed the experimental group students were more successful
in comparison to the control group students.
Keywords: Guitar education, seventh position, school musical instruments
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | October 11, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 20 Issue: 2 |