Bu çalışmanın temel amacı, küreselleşmenin giderek önem kazanması ile gerek
işletmeler gerekse kitle iletişim araçlarının kuşatması altında kalan tüketicilerin tüketim
anlayışlarını “tüketim toplumu” ve “tüketim kültürü” kavramları içerisinde değerlendirmektir.
Çalışma iki ana bölümden oluşmaktadır. Birinci bölüm; tüketicilerin satınalma
davranışlarına etki eden faktörler ile tüketim toplumunun ve tüketim kültürünün oluşumuna
etki eden unsurların açıklandığı kuramsal çerçeveden oluşmaktadır. Çalışmanın
uygulama bölümünde ise 1998 yılında bu konuda yapılan bir araştırma ile 2008 yılında
yapılan araştırmanın karşılaştırmalı olarak; tüketicilerin tüketim anlayışları, tüketimi
artırmaya yönelik uyarıcılara ne kadar açık oldukları ve tüketim kültürünün oluşması-
na etki eden faktörlerin test edilmesinin içermektedir. Çalışmanın sonucunda günümüz
tüketicilerinin, tüketim nesnelerine bağımlı tüketim toplumunu oluşturdukları sonucuna
varılmıştır
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 1 |