Bu araştırmada, banka sektöründe ilişkisel bağlar, müşteri değerleri ve müşteri
sadakati arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Veriler, tesadüfî olmayan örnekleme metoduyla
belirlenen 236 banka müşterisinden elde edilmiştir. Sonuç olarak, ilişkisel bağların
(sosyal, finansal ve yapısal bağlar) ara faktörler vasıtasıyla (hazcı ve faydacı değerler)
müşteri sadakatini etkilediği bulunmuştur. Ara değişken durumunda olan faktörler de
(hazcı ve faydacı değerler) müşteri sadakatini pozitif yönde ve doğrudan etkilemektedir.
Bunun yanı sıra, finansal bağlar faydacı değeri, sosyal bağlar hazcı değeri ve yapısal
bağlar da hem faydacı hem de hazcı değeri doğrudan ve pozitif olarak etkilemektedir.
Böylece oluşturulan yedi hipotezin hepsi kabul edilmiştir.
Birincil Dil | tr; en |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 13 Sayı: 2 |