Siyasal mesajların ana hedefi,
mesajın alıcısı olduğu düşünülen, genellikle seçmen kimliğine sahip birey ve
grupları ikna etmektir. Bu hedefe ulaşmak siyasal davranışın temel motivasyon
kaynağıdır. Bu nedenle siyasal iletişim çalışmalarında gerek kuramsal açıdan,
gerek de uygulamayla ilişkili olarak ikna konusu oldukça yoğun araştırmalara
konu olmuştur. Buradan hareketle, çalışmada ikna edici siyasal mesajların
seçmen kitlesini nasıl ikna ettiği ele alınmıştır.
Çalışmada Motivasyonel İkna Kuramları’ndan
biri olan Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı üzerinde durularak, söz
konusu kuramın ikna edici mesajlar ekseninde Türk siyasal hayatında
örneklenmesi amaçlanmıştır.
Bu çerçevede önce ikna kavramı
hakkında; daha sonra da motivasyonel ikna kuramları üzerinde durulmuştur.
Çalışmanın devamında araştırmanın temel dayanağı olan Motivasyonel İkna Kuramları’ndan
bir olan Maslow’un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı detaylı olarak incelenmiştir.
Son olarak Cumhurbaşkanı’nın 43. Muhtarlar Konuşması örneklem alınarak, ikna
edici mesajlar ekseninde analiz edilmiştir.
Sonuç olarak konuşmada, Maslow’un kuramındaki
tüm basamak ve aşamalara sırasıyla gönderme yapıldığı, ikna edici bir unsur
olarak muhtarların farklı ihtiyaçlarına farklı konularla seslenildiği
belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 22 Issue: 1 |