Günümüzde
insan sayısının artmasıyla birlikte ortaya çıkan aşırı tüketim kıt kaynakların
etkin ve verimli kullanılmasını zorunlu kılmıştır. Veri Zarflama Analizi de söz
konusu kaynakların etkin kullanımını ölçerek etkin olmayan durumlar halinde
bilgi veren birçok kriterli karar verme yöntemidir. Artık küçük ve orta ölçekli
teknoloji mağazalarının yerini daha büyük ölçekle faaliyet gösteren zincir
teknoloji market mağazaları almaktadır. Ülkemizde işlem hacmi en büyük zincir
teknoloji market mağazaları Teknosa, Bimeks, Media Markt ve Vatan
Bilgisayar’dır. Bu çalışmada aynı amaçlara sahip olan bu mağazaların göreli
etkinlikleri ve performansları aynı girdi (mağaza sayıları ve çalışan sayıları)
ve aynı çıktı (ciro) kullanılarak çok kriterli karar verme yöntemlerinden Veri
Zarflama Analizi (VZA) kullanılarak ölçülmüştür. Çalışma sonucunda elde edilen
veriler kullanarak söz konusu firmaların birbirlerine göre göreli etkinlikleri
ve sektördeki konumları hakkında bilgi elde edilecektir.
Çok Kriterli Karar Verme Veri Zarflama Analizi Zincir Teknoloji Market Mağazaları Veri Analizi Etkinlik
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 22 Sayı: 3 |