Bu araştırmanın amacı Kafkas Üniversitesinde
öğrenim gören Türk soylu öğrencilerin sorunlarının öğrenci görüşleri
doğrultusunda değerlendirilmesidir. Nitel bir araştırma yöntemi olan durum
çalışması şeklinde yürütülen bu araştırmada Türk soylu öğrencilerin Türkiye
Türkçesinin dil özelliklerinden, temel dil becerilerinin kullanımından, eğitim
öğretim sürecinden, ekonomik nedenlerden, üniversite dışı yaşamlarından ve
kültürel nedenlerden kaynaklanan sorunlarının tespit edilebilmesi için
araştırmacılarca oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.
Gönüllük esasına ve kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemine göre
belirlenen çalışma grubundan elde edilen verilerin içerik analizi yöntemiyle
analiz edildiği araştırmanın sonucunda Kafkas Üniversitesinde öğrenim gören Türk
soyluların Türkiye Türkçesinin dil özeliklerinden, temel dil becerilerinin
kullanımından, eğitim öğretim sürecinden, ekonomik nedenlerden, üniversite dışı
yaşamlarından ve kültürel nedenlerden kaynaklı çeşitli sorunlar yaşadıkları
tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 16, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 1 |