Son
zamanlarda üzerinde en çok durulan şiddet türlerinden birisi de medya
şiddetidir. Bu konuda eğitimci (öğretmen ve öğretmen adayları) görüşleri önemli
yer tutmaktadır. Bu çalışmanın amacı eğitimci görüşlerine göre, medya şiddetine
yönelik görüşleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın modeli taramadır.
Araştırmada Gül (2018) tarafından geliştirilen “Medya Şiddet Ölçeği”
kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Samsun ilinde görev yapan 105
öğretmen ile Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 121
öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde frekans,
yüzde, aritmetik ortalama, ANOVA, t-testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi
olarak ,05 düzeyi seçilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen ve
öğretmen adaylarının şiddete düşkünlük alt boyutuna ilişkin görüşleri düşük
bulunmuştur. Katılımcılar şiddetin olumsuz etkisine katılmaktadırlar. Öğretmen
ve öğretmen adayları şiddetin arttığını kabul etmekte ve şiddetin önlenmesi
gerektiğini düşünmektedirler. Şiddetle mücadele edilmesini ve şiddetin eğitsel yollarla
yok edilmesi görüşlerine katıldıklarını belirtmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | October 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 23 Issue: 3 |