Alışverişin yanı sıra sosyalleşme alanları olarak alışveriş merkezlerinin önemi her geçen gün artmaktadır. Bu bağlamda, çalışmada alışveriş merkezi imajının alışveriş merkezinde yer alan mağazaların imajlarına etkileri incelenmiştir. İmaj, zihinde tasarlanan ve gerçekleşmesi özlenen şeydir. Tüketicilerin alışveriş merkezi ve mağaza için oluşturdukları izlenimleri, imajı oluşturur. Türkiye (n=501) ve İran (n=511) ‘dan toplamda 1012 katılımcı çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verilerin analizinde SPSS 24 kullanılmıştır. Çalışmada, tanımlayıcı istatistikler, güvenilirlik analizi, t-testi ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre alışveriş merkezi imajının mağaza imajı üzerinde istatistiksel olarak anlamlı bir şekilde etkili olduğu tespit edilmiştir.
Besides to shopping, the importance of malls as socializing areas is increasing day by day. In this context, the effect of shopping mall image on the image of the stores within the shopping mall was examined. The image is designed in the mind and desires to happen. Consumers' impression about shopping mall and store creates the image. The sample comprised of 1012 participants from Turkey (n=501) and Iran (n=511). The collected data were analyzed by using SPSS 24. The data obtained from the study were tested with descriptive statistics, reliability analysis, t-test and regression analysis. According to the results of the analysis, it was found that the image of the shopping mall was statistically significant effect on the store image.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Cilt: 23 Özel Sayı |