Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teknoloji Yönetimi: Almanya, Japonya ve Türkiye Karşılaştırılması

Yıl 2021, Cilt: 25 Sayı: 4, 1609 - 1625, 28.12.2021
https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.887939

Öz

Araştırma karşılaştırmalı olarak, Almanya, Japonya ve Türkiye’nin eğitim sistemlerinde teknolojiye yapılan yatırımlarıyla teknolojiyi kullanmadaki durumlarını ortaya koymak ve konu ile ilgili mevcut durumlarını irdelemeyi amaçlamaktadır. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden belge tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Almanya, Japonya ve Türkiye ülkeleri oluşturmaktadır. Ülkelerle ilgili veriler, OECD, STAT, TUİK ve WIPO istatistiklerinden alınmıştır. Çalışma bu verilerle sınırlıdır. Verilerin çözümlenmesinde, istatistiksel olarak sayısal değerlere, yüzdeliklere bakılmıştır. İlgili değerler belirtilen ülkeler arasında karşılaştırılmıştır. Türkiye’nin diğer gelişmiş ülkelere göre uzaktan eğitim ve bilgisayar destekli eğitim gibi teknolojinin etkilerinin üst düzeyde olduğu eğitim uygulamalarında gerilerde olduğu, AR-GE harcamaları ele alındığında Almanya ve Japonya’nın harcama tutarları Türkiye’ye oranla oldukça yüksek olduğu gibi sonuçlara ulaşılmış ve Türkiye’de eğitimin, teknolojiyle iç içe entegre edilerek, mevcut sorunların giderilmesine çalışılması, bilim ve teknolojiye gerekli önemin verilmesi gibi önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Akarsu, F. (1999). Japon Eğitim Sistemi. Selçuk Esenbel, A. Murat Demircioğlu (Ed.), Çağdaş Japonya’ya Türkiye’den Bakışlar içinde (s. 193-210). İstanbul: Simurg.
  • Bakioğlu, A., Altay Gökmen, İ. (2013). Japonya Eğitim Sistemi. Ayşen Bakioğlu (Ed.), Karşılaştırmalı Eğitim Yönetimi (2. Baskı) içinde (s. 243-288). Ankara: Nobel.
  • Bilişim Sanayicileri Derneği-TÜBİSAD. (2012). Atılım İçin Bilişim, Türkiye Ekonomisi İçin Bilgi ve İletişim Teknolojileri Sektörü-Atılım Stratejisi 2023. İstanbul: TÜBİSAD.
  • Cural, M., Pekkaya, M. ve Oral, İ. (2016). Yükseköğretimde Öğrenci Harcama ve Maliyetlerinin Hesaplanması: Bülent Ecevit Üniversitesi Örneği. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(1), 21-44.
  • Çelik, V. (2012). Okul Kültürü ve Yönetimi (5. Baskı). Ankara: Pegem.
  • Çetindamar , D., Can, Ö. ve Pala, O. “Technology Management Activities and Tools: The Practice in Turkey’’, PICMET 2006, Proceedings, 9-13 Temmuz, 2006, 92-98.
  • Erdoğan, İ. (2003). Çağdaş Eğitim Sistemleri (5. Baskı). İstanbul: Sistem.
  • Ersoy, H. (1998). Türk ve Alman Eğitim Sistemlerinde Ortaöğretim Kurumlarının ve Müfredatlarının Karşılaştırılması, Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi.
  • Gräsel, C. (2007). The Use of Computer Tools in Implementation Projects in Schools. Research in Comparative and International Education, 2 (1).
  • Güvenç, B. (2002). Japon Kültürü (2. Baskı). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
  • http://www.gtai.de/GTAI/Navigation/EN/Invest/Business-location-germany/RD-framework/rd-landscape.html, Erişim Tarihi, 15.12.2019.
  • http://www.stat.go.jp/english/data/kagaku/1540.htm, Erişim Tarihi, 28.11.2019.
  • İnan, C. ve Bekler, E. (2014). PISA Sınavlarında Türkiye’nin Performansı ve Öğretmen Eğitiminde Çözüm Önerileri. Turkish Studies-International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic 9(5), 1097-1118.
  • ISEI. (1989). Bügünkü Japonya. Uluslararası Eğitim Enformasyon Merkezi, Tokyo: Japan Echo.
  • Kantos, E. Z. (2011), Federal Almanya Cumhuriyeti Eğitim Sistemi. Ali Balcı (Ed.) Karşılaştırılmalı Eğitim Sistemleri içinde (s. 49-68). Ankara: Pegem Akademi.
  • Karslı, M.D. (2004). Yönetsel Etkililik (2. Baskı). Ankara: PegemA.
  • Kırankabeş, M. C. ve Erçakar, M. E. (2012). Importance of Relationship Between R&D Personnel and Patent Applications on Economics Growth: A Panel Data Analysis. International Research Journal of Finance and Economics, 92, 72-81.
  • Memmedova Telci, A. (2011). Japonya Eğitim Sistemi. Ali Balcı (Ed.), Karşılaştırmalı Eğitim Sistemleri içinde (s. 365-382). Ankara: Pegem Akademi.
  • Nakayama, M. ve Ueno, M. (2008). Current educational technology research trends in Japan. Education Tech Research Dev 57: 271–285.
  • PISA 2018 Türkiye Ön Raporu, (2019). http://pisa.meb.gov.tr/wp-content/uploads/2020/01/ PISA_2018_Turkiye_On_Raporu.pdf. Erişim Tarihi: 18.02.2020.
  • Rasinen, A., Virtanen, S., Endepohls-Ulpe, M., Ikonen, P., Ebach, J. & Stahl-von Zabern, J. (2009). Technology education for children in primary schools in Finland and Germany: different school systems, similar problems and how to overcome them. Int J Technol Des Educ. 19:367–379.
  • Uşun, S. (2009). Information and Communications Technologies (ICT) in Teacher Education (ITE) Programs in The World and Turkey. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 331-334.
  • www.oecd.org, Erişim Tarihi, 09.05.2020.
  • www.tuik.gov.tr, Erişim Tarihi, 09.05.2020.
  • www.wipo.int, Erişim Tarihi, 09.05.2020.
Toplam 25 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Ulutaş 0000-0002-6539-2039

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 25 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Ulutaş, M. (2021). Teknoloji Yönetimi: Almanya, Japonya ve Türkiye Karşılaştırılması. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 25(4), 1609-1625. https://doi.org/10.53487/ataunisosbil.887939

Creative Commons Lisansı
ATASOBEDAtatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.