Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

Azerbaijan's 44-day Homeland War: A Homeland War through the Eyes of Students

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 4, 2779 - 2792, 22.09.2024

Öz

The 44-Day Homeland War between Azerbaijan and Armenia, which took place between 27 September and 10 November 2020, left an indelible mark on students' lives, shaping their educational experiences, psychological well-being and sense of national identity. Set against a complex historical background, the conflict not only changed the geopolitical landscape, but also witnessed the unfolding of significant events that impacted the daily lives of young people across the country. Students have felt the hardships of disrupted education and historical developments. Nevertheless, they have shown remarkable resilience through volunteerism and community support. In this context, their personal stories have left deep traces of patriotism and aspirations for the future as they travelled through the aftermath of such an important event in their country's history. As a result, this national homeland war not only redefined the students' present, but also instilled in them valuable historical lessons about courage, unity and the importance of striving for peace in the coming years. Accordingly, this article outlines Azerbaijan's 44-Day Patriotic War and at the same time presents the historical vision from the students' perspectives. The method of research, observation and analysis was used in the article, and the study was completed by taking into account the literature sources and students' perspectives.

Kaynakça

  • Araz Aslanlı “Tarihten Günümüze Karabağ Sorunu”, Avrasya Dosyası, C. 7, 2001.
  • Asker, A., & Özpınar, Z. G. (2021). Azerbaycan’ı zafere götüren büyük taarruz: 44 günlük savaşın anatomisi. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10 (1), 83-106.
  • Balcı, A. (2020). Covid-19 özelinde salginlarin eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3 (3), 75-85.
  • Belete, Y. (2024). The Link Between Students’ Community Engagement Activities and Their Academic Achievement. Educatione, 3 (1), 1-24.
  • Erarslan, F., & Özdemir, F. N. (2021). Azerbaycan-Türkiye İlişkilerinde Önemli Bir Kavşak: İkinci Karabağ Savaşi. Türk Dünyası Araştırmaları, 129 (255), 315-334.
  • Hüseynova, K. (2022). Karabağla İlgili Türk Basınında Yapılan Haberlerin Muhteva Analizi ve Bu haberlerin Değerlendirilmesi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 9, 152-165.
  • Işık, Y. (2023). Azerbaycan’da Eğitim Ve Kültür Meselesi: Hayat Mecmuasi’nda Yayimlanan Makale Üzerinden Bir Değerlendirme. Asya Araştırmaları Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(Cumhuriyet’in 100. Yılına Armağan Özel Sayısı), 53-68.
  • İsmail Özçelik, “Karabağ’daki Hocalı Soykırımının Tarihi Arka Planı’’, Vakanüvis- Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 2017, s. 444-446.
  • Ortega-Sánchez, D., Alonso, CB ve De Andrés, BPC (2023). Dijital Ortamlarda Tarihsel Farkındalık Düzeyleri ve Tartışmalı Konuların Ele Alınması: Geleceğin İspanyolca Ortaokul Öğretmenlerine İlişkin Bir Vaka Çalışması. Katılımcı Eğitim Araştırması, 10 (4), 218-236.
  • Taşdemir, H. (2024). Azerbaycan’ın Denge Politikası, II. Dağlık Karabağ Savaşı Ve Türkiye. Akademik İzdüşüm Dergisi, 9(1), 37-59.
  • Ağstafa rayonu Azər Yusifli adına Böyük Kəsik kənd tam orta məktəbin 10-cu sinif şagirdi Allahverdiyeva Aysel
  • Beyləqan rayonu, Ə. Rüztəmov adına 1-ci Şahsevən kənd Şəhid Əli Rüstəmov adına 2 nömrəli tam orta məktəbin 8-ci sinif şagirdi Hüseynova Leyla Elşad qızı
  • Bərdə şəhər F.M.Muradov adına 7 saylı orta məktəbin VIIIC sinif şagirdi İsmayılzadə Məleykə Ərəstun qızı
  • Bərdə məktəblisi Əliyev Fərid Kənan oğlu
  • Bərdə şəhər VIII g sinfi Nihan Baxşalızadə
  • Daşkəsən Rayonu Yuxarı Daşkəsən qəs.Z.Bağırov adına tam orta məktəb 6 a sinif Şagirdi Aişə Namazova
  • Laçın rayonun Alıqulu kəndinin VIII sinif şagirdi Şahəddin Rəsulov
  • Laçın rayon 33 saylı tam orta məktəbin XI sinif şagirdi olan Mirzəyev Məmməd Zaur oğlu VII sinif şagirdi Nağıyeva Səma
  • Xocalı şəhər 5 saylı tam orta məktəbin V sinif şagirdi Sədirov Nuran
  • Xocalı rayon Xankəndi şəhəri 6 nömrəli Kərkicahan qəsəbə tam orta məktəbin IX sinif şagirdi Qasımlı Sibel
  • Xocalı rayon Kosalər kənd tam orta məktəbinin VI sinif şagirdi Nazlı Məhərrəmova
  • Zəngilan rayon 4 saylı tam orta məktəbin IX sinif şagirdi Əhmədli Ayan İlham qızı
  • https://www.aa.com.tr/tr/dunya/azerbaycanin
  • https://www.aa.com.tr/tr/dunya/azerbaycaninhttps://www.researchgate.net/publication_Student_
  • https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/agamaliyev.htm
  • https://www.researchgate.net/publication/326402835_Local_to_Global_Justice_Roles_of_
  • https://www.researchgate.net/publication/30403267

Azerbaycan'ın 44 Günlük Vatan Muharebesi: Öğrencilerin Gözüyle Bir Vatan Savaşı

Yıl 2024, Cilt: 11 Sayı: 4, 2779 - 2792, 22.09.2024

Öz

27 Eylül - 10 Kasım 2020 tarihleri arasında gerçekleşen Azerbaycan ve Ermenistan arasındaki 44 Günlük Vatan Muharebesi, öğrencilerin hayatlarında silinmez bir iz bırakarak eğitim deneyimlerini, psikolojik iyilik hallerini ve ulusal kimlik duygularını şekillendirmiştir. Karmaşık bir tarihi arka plana dayanan çatışma, yalnızca jeopolitik manzarayı değiştirmekle kalmayıp; aynı zamanda ülke çapında gençlerin günlük hayatlarını da etkileyen önemli olayların ortaya çıkmasına tanık olmuştur. Öğrenciler kesintiye uğrayan eğitimin ve yaşanılan tarihi gelişmelerin zorluklarını ciddi anlamda hissetmişlerdir. Buna karşın onlar gönüllülük ve toplum desteği yoluyla dikkate değer bir dayanıklılık örneği göstermişlerdir. Bu bağlamda onların kişisel hikayeleri, ülkelerinin tarihindeki böylesine önemli bir olayın sonrasında yol alırken vatanseverlik ve geleceğe yönelik özlemler de derin izler bırakmıştır. Sonuç olarak, bu milli vatan savaşı öğrencilerin yalnızca bugünlerini yeniden tanımlamakla kalmayıp; aynı zamanda onlara cesaret, birlik ve önümüzdeki yıllarda barış için çabalamanın önemi hakkında da değerli tarihi dersler aşılamıştır. Buna göre bu makale Azerbaycan'ın 44 Günlük Vatan Muharebesini ana hatlarıyla tespit ederken; aynı zamanda öğrencilerin bakış açılarıyla tarihi vizyonunu da ortaya koymaktadır. Makalede araştırma, gözlem ve inceleme metodu kullanılmış ve çalışma literatür kaynakları ile öğrencilerin bakış açıları dikkate alınarak tamamlanmıştır.

Kaynakça

  • Araz Aslanlı “Tarihten Günümüze Karabağ Sorunu”, Avrasya Dosyası, C. 7, 2001.
  • Asker, A., & Özpınar, Z. G. (2021). Azerbaycan’ı zafere götüren büyük taarruz: 44 günlük savaşın anatomisi. Avrasya İncelemeleri Dergisi, 10 (1), 83-106.
  • Balcı, A. (2020). Covid-19 özelinde salginlarin eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3 (3), 75-85.
  • Belete, Y. (2024). The Link Between Students’ Community Engagement Activities and Their Academic Achievement. Educatione, 3 (1), 1-24.
  • Erarslan, F., & Özdemir, F. N. (2021). Azerbaycan-Türkiye İlişkilerinde Önemli Bir Kavşak: İkinci Karabağ Savaşi. Türk Dünyası Araştırmaları, 129 (255), 315-334.
  • Hüseynova, K. (2022). Karabağla İlgili Türk Basınında Yapılan Haberlerin Muhteva Analizi ve Bu haberlerin Değerlendirilmesi. Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi, 9, 152-165.
  • Işık, Y. (2023). Azerbaycan’da Eğitim Ve Kültür Meselesi: Hayat Mecmuasi’nda Yayimlanan Makale Üzerinden Bir Değerlendirme. Asya Araştırmaları Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 7(Cumhuriyet’in 100. Yılına Armağan Özel Sayısı), 53-68.
  • İsmail Özçelik, “Karabağ’daki Hocalı Soykırımının Tarihi Arka Planı’’, Vakanüvis- Uluslararası Tarih Araştırmaları Dergisi, 2017, s. 444-446.
  • Ortega-Sánchez, D., Alonso, CB ve De Andrés, BPC (2023). Dijital Ortamlarda Tarihsel Farkındalık Düzeyleri ve Tartışmalı Konuların Ele Alınması: Geleceğin İspanyolca Ortaokul Öğretmenlerine İlişkin Bir Vaka Çalışması. Katılımcı Eğitim Araştırması, 10 (4), 218-236.
  • Taşdemir, H. (2024). Azerbaycan’ın Denge Politikası, II. Dağlık Karabağ Savaşı Ve Türkiye. Akademik İzdüşüm Dergisi, 9(1), 37-59.
  • Ağstafa rayonu Azər Yusifli adına Böyük Kəsik kənd tam orta məktəbin 10-cu sinif şagirdi Allahverdiyeva Aysel
  • Beyləqan rayonu, Ə. Rüztəmov adına 1-ci Şahsevən kənd Şəhid Əli Rüstəmov adına 2 nömrəli tam orta məktəbin 8-ci sinif şagirdi Hüseynova Leyla Elşad qızı
  • Bərdə şəhər F.M.Muradov adına 7 saylı orta məktəbin VIIIC sinif şagirdi İsmayılzadə Məleykə Ərəstun qızı
  • Bərdə məktəblisi Əliyev Fərid Kənan oğlu
  • Bərdə şəhər VIII g sinfi Nihan Baxşalızadə
  • Daşkəsən Rayonu Yuxarı Daşkəsən qəs.Z.Bağırov adına tam orta məktəb 6 a sinif Şagirdi Aişə Namazova
  • Laçın rayonun Alıqulu kəndinin VIII sinif şagirdi Şahəddin Rəsulov
  • Laçın rayon 33 saylı tam orta məktəbin XI sinif şagirdi olan Mirzəyev Məmməd Zaur oğlu VII sinif şagirdi Nağıyeva Səma
  • Xocalı şəhər 5 saylı tam orta məktəbin V sinif şagirdi Sədirov Nuran
  • Xocalı rayon Xankəndi şəhəri 6 nömrəli Kərkicahan qəsəbə tam orta məktəbin IX sinif şagirdi Qasımlı Sibel
  • Xocalı rayon Kosalər kənd tam orta məktəbinin VI sinif şagirdi Nazlı Məhərrəmova
  • Zəngilan rayon 4 saylı tam orta məktəbin IX sinif şagirdi Əhmədli Ayan İlham qızı
  • https://www.aa.com.tr/tr/dunya/azerbaycanin
  • https://www.aa.com.tr/tr/dunya/azerbaycaninhttps://www.researchgate.net/publication_Student_
  • https://dhgm.meb.gov.tr/yayimlar/dergiler/Milli_Egitim_Dergisi/144/agamaliyev.htm
  • https://www.researchgate.net/publication/326402835_Local_to_Global_Justice_Roles_of_
  • https://www.researchgate.net/publication/30403267
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türk Halkları ve Toplulukları
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ləman Musayeva 0009-0003-6056-8423

Erken Görünüm Tarihi 4 Ekim 2024
Yayımlanma Tarihi 22 Eylül 2024
Gönderilme Tarihi 15 Temmuz 2024
Kabul Tarihi 10 Ağustos 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 11 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Musayeva, L. (2024). Azerbaycan’ın 44 Günlük Vatan Muharebesi: Öğrencilerin Gözüyle Bir Vatan Savaşı. Akademik Tarih Ve Düşünce Dergisi, 11(4), 2779-2792.

По всем вопросам приема статей и выпуска очередных номеров обращаться в редакцию соответствующего журнала

                                                                                                                                                   

                                                           Akademik Tarih ve Düşünce Dergisi   Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.

  ©  ATDD Tüm Hakları Saklıdır 


CC-BY-NC