" />
Amaç: Benlik saygısı, kişinin kendine saygı ve güven duyması, kendini benimseyip değer vermesi, kendini olumlu ve sevilmeye değer bulması gibi pek çok kavramla ifade edilmektedir. Bu çalışmada sağlık alanında öğrenime yeni başlayan üniversite öğrencilerinin benlik saygısı düzeyinin ve etkileyen etmenlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Geleceğin sağlık çalışanlarının benlik saygsını etkiyen etmenlerin öğrenime yeni başladığı dönemde saptanarak, multidisipliner bir yaklaşımla sorunlara yönelik çözümler aranması bakımından bu çalışma yol göstericidir.
Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki araştırmanın evreni Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesi, Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu(FTRYO) ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu birinci sınıf öğrencilerinden oluşmaktadır. Araştırmada örneklem seçimi yapılmaksızın evrenin (N=1039) tamamına ulaşılması hedeflenmiştir. Veriler literatürden yararlanılarak oluşturulan bir anket ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği’yle toplanmıştır. Araştırmaya 836 öğrenci katılmıştır.
Bulgular: Araştırmaya katılan öğrencilerin %82,5’inin benlik saygısı yüksektir. FTRYO’unda okuyan ve çocukluğunda köyde yaşayan öğrencilerin benlik saygısı düzeyinin daha yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0,05). Öğrencilerin bireysel gelir ve sağlık durumu algısı, anne-babasının öğrenim düzeyi, babasının çalışma durumu, anne-babasının birlikte yaşama durumu ve ailesinin ekonomik durumu algısı ile yüksek benlik saygısı arasında anlamlı ilişki bulunmuştur (p<0,05). Öğrencilerin beden kütle indeksi arttıkça benlik saygısı anlamlı olarak azalmaktadır (p<0,05). Alkol kullanmayan, ailesiyle ve arkadaşlarıyla sosyal ilişkisi iyi olan, sosyal medya sitelerinde zaman geçirmekten mutlu olan öğrencilerin benlik saygısı düzeyi daha yüksektir (p<0,05).
Sonuç: Öğrencilerin bazı sosyodemografik, ailesel ve antropometrik özellikleri, ailesiyle, arkadaşlarıyla ve sosyal medya ile olan olumlu ilişkisi benlik saygısı düzeyini etkilemektedir. Öğrencilerin benlik saygısını etkileyen yaşam tarzı ve sosyal sorunların çözümlenmesi için ruh sağlığını koruyucu bir eğitim ortamı oluşturulması ve sosyal destek sağlanması önerilmektedir.
Benlik saygısı Üniversite öğrencisi Sosyal medya sosyal ilişki
YOKTUR
Objective: Self-esteem is expressed as self-respect, self-confidence, self-acceptance… This study aims to determine the self-esteem level of first grade healthcare university students and related factors. This study is instructive in terms of identifying the factors affecting the self-esteem of future healthcare professionals and looking for solutions for the problems with a multidisciplinary approach.
Methods: The population of the cross-sectional study consists of first year students from Dokuz Eylul University Faculty of Medicine, School of Physical Therapy&Rehabilitation, Vocational School of Health Services. We aimed to reach the entire universe(N=1039) without making a sample selection. 836 students participated. The data were collected with a questionnaire created using the literature and the Rosenberg Self-Esteem Scale.
Findings: 82.5% of the students had high self-esteem. It was determined that the self-esteem level of the students who studied at Physiotherapy, lived in the village, didn’t drink alcohol, had good social relations with their families and friends, were happy to spend time on social media was higher(p<0.05). A significant relationship was found between the student’s perception of individual income and health status, the student’s body mass index, their parent’s education level, their father's work, their parents living together, their family's perception of their economic status and high self-esteem(p<0.05).
Conclusion: Some sociodemographic, familial and anthropometric characteristics and positive relationships with their family, friends and social media affect students’ self-esteem. In order to deal with the problems affecting students' self-esteem, It’s recommended to create an educational environment that protects mental health and provides social support.
Self-esteem University student Social media Social relationship
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Klinik Tıp Bilimleri |
Bölüm | Araştırma makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 25 Mart 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 5 Sayı: 1 |
All site content, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Common Attribution Licence. (CC-BY-NC 4.0)