Bu çalışma, turizm bağlamında Kaçırma Korkusu (FoMO) ölçümüne yönelik geçerli ve güvenilir bir ölçek geliştirmeyi ve bu ölçeğin psikometrik özelliklerini değerlendirmeyi amaçlamaktadır. Przybylski ve ark. (2013) tarafından geliştirilen özgün FoMO ölçeğine dayanarak, turizme özgü bir versiyon oluşturulmuştur. Ölçeğin bu yeni versiyonu ise sosyal bağlantıları kaybetme korkusu, başkalarının daha tatmin edici deneyimler yaşama endişesi ve turizmde önemli sosyal etkinlikleri kaçırma kaygısı gibi semptomları değerlendirmeye almıştır. Ölçek geliştirme sürecinde, madde geçerliliği ve dilsel yeterliliği değerlendirmek amacıyla içerik geçerliliği analizleri gerçekleştirilmiştir. Yapı geçerliliği ve güvenilirliğini incelemek üzere keşifsel faktör analizi, iç tutarlılık ve ayırt edici geçerlilik analizleri uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, Turizmde Kaçırma Korkusu (FoMO-T) ölçeğinin üç boyut ve dokuz maddeden oluştuğu ortaya çıkmıştır: Sosyal Bağlantıları Kaybetme Korkusu, Başkalarının Daha Tatmin Edici Deneyimler Yaşadığı Düşüncesi ve Bilgi Edinme ile Paylaşma İhtiyacı. Bu çalışma, FoMO'nun turizm davranışı üzerindeki etkisini anlamaya yönelik bir ölçek sunmakta ve FoMO fenomeninin turizm sektörü açısından önemine vurgu yapmaktadır.
This study aims to develop a valid and reliable scale to measure Fear of Missing Out (FoMO) in the tourism context and assess its psychometric properties. Based on Przybylski et al.'s (2013) original FoMO scale, a tourism-specific version was created to evaluate symptoms such as fear of losing social connections, concerns about others having more satisfying experiences, and anxiety about missing important social events in tourism. During scale development, content validity analyses were conducted to assess item validity and linguistic adequacy. Exploratory factor analysis, internal consistency, and discriminant validity analyses were performed to examine construct validity and reliability. As a result of the analysis, it was revealed the Fear of Missing Out in Tourism (FoMO-T) scale consists of three dimensions and nine items: Fear of Losing Social Connections, the Idea of Others Having Better Experiences, and the Need to Learn and Share Information. This study provides a scale for understanding FoMO’s impact on tourism behavior and highlights the importance of the FoMO phenomenon for the tourism sector.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2025 |
Gönderilme Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 8 Sayı: 1 |