Bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla geliştirildiği günümüzde, birçok sektörün bundan etkilendiği gibi eğitim de bu gelişmelerden etkilenmiştir. Web tabanlı öğretim, bilgisayar destekli öğretim, teknoloji tabanlı öğretim, e-öğrenme gibi isimlerle de ifade edilen uzaktan eğitim uygulamalarıyla birlikte eğitim sistemi, gün geçtikçe artan eğitim taleplerini karşılayabilecek bir güce kavuşmuştur. Bu çalışmanın amacı; sürekli güçlenerek ve kendini yenileyerek daha fazla bireyin eğitiminin, daha az maliyetle yapılabildiği uzaktan eğitim uygulamalarının eğitimdeki yerini, avantaj ve dezavantajlarını yükseköğrenim öğrencilerinin görüşleriyle ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Çalışma grubunu Erzurum Atatürk Üniversitesinde öğrenim gören 40 ön lisans öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi aracılığıyla tema ve alt temalar oluşturularak analiz edilmiştir. Yapılan görüşmeler ışığında; öğrencilerin uzaktan eğitimin avantajlı ve dezavantajlı yönlerine ilişkin tespitleri ortaya konulmuştur. Elde edilen sonuçlara bakılarak üniversitelerde yapılan uzaktan eğitim uygulamalarının kullanımının yaygınlığının arttığı oranda cazibesinin de artırılması gerektiği önerilebilir.
In today's rapidly developing information and communication technology era, many sectors, including education, have been affected by these advancements. With the emergence of web-based learning, computer-assisted instruction, technology-based teaching, and e-learning, which are also referred to as distance education, the education system has gained the power to meet the increasing demands for education more effectively. The aim of this study is to reveal the place, advantages, and disadvantages of distance education applications, which enable education to be delivered to a greater number of individuals at a lower cost by constantly strengthening and renewing itself, through the opinions of higher education students. The study utilizes a qualitative research design, specifically a case study. The study group consists of 40 undergraduate students studying at Erzurum Atatürk University. The data for the study were collected through a semi-structured interview form. The obtained data were analyzed by creating themes and sub-themes through content analysis. Based on the interviews conducted, the students' perceptions regarding the advantages and disadvantages of distance education were revealed. Considering the results obtained, it can be suggested that as the prevalence of distance education practices in universities increases, its attractiveness should also be enhanced.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |