Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğrenenlerin acil uzaktan öğretim uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerinin ekolojik sistem teorisi bağlamında değerlendirilmesi

Yıl 2021, , 35 - 64, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.945391

Öz

Koronavirüs (COVID-19) küresel salgınından en çok etkilenen alanlardan biri de eğitimdir. Küresel salgın dönemi ile birlikte yürütülemeyen eğitim etkinliklerinin geçici olarak çevrimiçi ortama taşınarak acil uzaktan öğretim (AUÖ) uygulanmaya başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, lisans ve lisansüstü öğrenenlerin küresel salgın sürecinde yürütülen AUÖ uygulamalarına yönelik düşündüklerini belirlemek, kavramsal bir çerçeve içerisinde tartışmaktır. Bu çalışma, durum çalışması olarak desenlemiş̧ ve çevrimiçi bir anket ile veri toplanıştır. Ankette, üç açık uçlu sorunun yanı sıra öğrenenlerin bazı özellikleri sorgulanmıştır. İlk soruda eğitimlerine devam ettikleri uzaktan eğitim deneyimlerinin geliştirilmesi gereken yönlerini belirlemeleri, ikinci soruda, bu deneyimlerine ilişkin beğendikleri ve olumlu buldukları tarafların neler olduğunu ifade etmeleri istenmiştir. Üçüncü soruda, gelecekte uzaktan eğitimle eğitim almayı isteyip istemediklerini nedenleriyle açıklamaları istenmiş ve bu cevaplar Ekolojik Sistem Teorisi (EST) bağlamında tartışılmaya çalışılmıştır. Çalışma sonunda, AUÖ uygulamalarının altyapı, erişim, tasarım, içerik, mevzuat ve pedagojik açıdan gözden geçirilmesinin gerektiği belirlenmiştir. Öğrenenlerin görüş ve önerilerinin sürecin öğretim tasarımı üzerinde yoğunlaştığı da dikkati çekmiştir.

Teşekkür

Derginizin alana yapmış olduğu katkıdan dolayı teşekkürler.

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E., Güleç, İ. & Topal, M.(2013).Lisansüstü uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Akmeşe, H.,& Ilgaz, A. (2020). Yeni koronavirüs (Kovid-19) pandemisinin Hong Kong'a gelen turist sayısı üzerindeki etkilerinin son beş yılın verilerine göre karşılaştırmalı bir analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020 Cilt: 9 Sayı: 4 Al-Rabiaah, A., Temsah, M.H., & Al-Eyadhy, A.A., (2020). Middle east respiratory syndrome corona virus (mers-cov) associated stress among medical students at a university teaching hospital in Saudi Arabia. Journal Infect Public Health, 13, 687-691.
  • Altiparmak, K., Kurt, İ. D. & Kapidere, M. (2011). E-learning and open source code management systems in education. Akademik Bilisim’11 - XIII. Akademik Bilisim Konferansı Bildirileri, Inonu Universitesi, Malatya. http://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf.Erişim Erişim Tarihi:01.01.2021
  • Altun Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(11),1-13.
  • Altun, D. (2020). Kısa vadede hepimizin İhtiyacı – canlı ve Toplu iletişim. https://www.linkedin.com/pulse/k%C4%B1sa-vadede-hepimizin-ihtiyac%C4%B1canl%C4%B1-ve-toplu-ileti%C5%9Fim-altun Erişim Tarihi:22.11.2020
  • Anderson, J. (2020). Brave new world the coronavirus pandemic is reshaping education. https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Andoh, R.P.K., Appiah, R., & Agyei, P.M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(2), 118-135.
  • Arbour, M., Kaspar, R.W. & Teall, A.M. (2015). Strategies to promote cultural competence in distance education. Journal of Transcultural Nursing, 26(4), 436– 440.
  • Bach, S., Haynes, P., & Smith, J. L. (2007). Online learning and teaching in higher education (p. 209). McGraw-Hill International
  • Başaran, M., Doğan, E.,Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Berk, L.E. (2000). Child development (5th ed.). Boston: Allynand Bacon Bronfenbrenner, 1979.
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2020). Covid-19 and crisis-promted distance education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 0123456789.
  • Bronfenbrenner, U. (1977). Toward an experimen- tal ecology of human development. The American Psychologist, 32(7), 513–531. doi:10.1037/0003- 066X.32.7.513
  • Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Bronfenbrenner, U. (1988). Interacting systems in human development. Research paradigms: Present and future. N. Bolger, A. Caspi, G. Downey ve M. Moorehouse (Ed.), Persons in Context: Developmental Processes içinde (s. 25-49). New York: Cambridge University Pres.
  • Bronfenbrenner, U. (1989). Ecological systems theory. Annals of Child Development, 6, 187– 24.
  • Bronfenbrenner, U. (1995). Developmental ecol- ogy through space and time: A future perspective. In P. Moen & G. H. Elder Jr., (Eds.), Examining lives in context: Perspectives on the ecology of human development (pp. 619–647). Washing- ton, DC: American Psychological Association. doi:10.1037/10176-018
  • Bronfenbrenner, U. (2004).Making human beings human: bioecological perspectives on human development. USA: SAGE Publications, Inc.
  • Bronfenbrenner, U. (2005). Making human beings human: Bioecological perspectives of human development. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Bronfenbrenner, U. & Morris, P. A. (2006). The bioecological model of human development. In Damon, W. &Lerner, R. M. (Eds), Handbook of childpsychology. New York: John Wiley&Sons.
  • Bronfenbrenner, U. (2009). Urie Bronfenbrenner’in insan gelişiminde çevresel yaklaşımı. (Çev. Şen-Beyazyürek). Seyhan Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Adana.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (20. Baskı), Pegem Akademi, Ankara.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2). 11-53.
  • Champaign, J. & Cohen, R. (2011).Exploring the effects of errors in assessment and time requirements of learning objects in a peer-based intelligent tutoring system, in FLAIRS Conference, pp.495–500.
  • Chang, G.C. & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, Erişim Tarihi: 26. 03.2020
  • Chuck, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of Surgical Education. doi:10.1016/j.jsurg.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Craig, A. T., Heywood, A. E., & Hall, J. (2020). Risk of COVID-19 importation to the Pacific islands through global air travel, Epidemiology & Infection, 1-16.
  • Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çağlar, C. (2010). Karma eğitim sisteminin öğrenci görüşleri ile değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Devran, Y.& Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. Online Academic Journal of Information Technology, 8(27),31-40.
  • Durak, G.,Çankaya, S.,& İzmirli, S.(2020). COVID-19 Pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 14(1), 787-809.
  • Edelhauser, E.& Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania Prepared for eLearning during the COVID-19 Pandemic? Sustainability, 12(13), 1-29.
  • Elcil, Ş. & Sözen Şahiner, D. (2013). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2),525-537.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J.A., (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 17, Article number: 18
  • Gillies, D.(2008). Student perspectives on videoconferencing in teacher education at a distance. Distance Education 29(1).
  • Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/ blogs/2020/3/remote-teaching-the-glass-half-full
  • Greenberg, M. T., Domitrovich, C., & Bumbarger, B. (2001). The prevention of mental disorders in school-aged children: Current state of the field. Prevention & Treatment, 4, 1a. https://doi.org/10.1037/1522-3736.4.1.41a
  • Hannay, M. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • Hatice, G., B., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. AUAd 1(3), 26‐50.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Al-Samarraie, H.,Teng B. K., Alzahrani, A.,İ., & Alalwan, N. (2017). E-learning continuance satisfaction in higher education: a unified perspective from instructors and students, Studies in Higher Education, DOI: 10.1080/03075079.2017.1298088
  • Isman, A. (2011). Instructional Design in Education: New Model. Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 10(1), 136 – 142.
  • Johnson, G. M. (2010). Internet use and child development: The techno-microsystem. [AS B]. Australian Journal of Educational and Develop- mental Psychology, 10, 32–43.
  • Johnson, G. M. (2014). The ecology of interac- tive learning environments: Situating traditional theory. Interactive Learning Environments, 22(3), 298–308. doi:10.1080/10494820.2011.649768
  • Johnson, G. M., & Puplampu, P. (2008). Internet use during childhood and the ecological techno- subsystem. Canadian Journal of Learning and Technology, 34, 19–28.
  • Johnson, E. S. (2008). Ecological systems and complexity theory: Toward an alternative model of accountability in education. Complicity: An International Journal of Complexity and Education, 5(1), 1–10.
  • Johnson, G., M., & Cooke, A.(2020). An Ecological Model of Student Interaction in Online Learning Environments. In book: Multicultural Instructional Design (pp.387-415)
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2008). Social interdependence theory and cooperative learning: The teacher's role. In Gillies, R. M., Ashman, A. & Terwel, J. (Eds.). Teacher's Role in Implementing Cooperative Learning in the Classroom (pp.9-37). New York, U.S.A: Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-70892-8_1
  • Jung, I., & Rhea, I. (2000). Effectiveness and cost-effectiveness of online education: A review of the literature. Educational Technology, 40(4), 57–60.
  • Karakuş, İ. & Yanpar, Y.,T. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201.
  • Keskin, M. & Özer K., D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kocatürk Kapucu, N. & Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(1), 8-27.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Türkiye’deki Eğitime Bakış. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587-1587) Vol:6, Issue: 65; pp:2956-2966
  • Kuo, Y.C., Walker, A., Belland, B., Schroder, K. & Kuo, Y.T. (2014). A case study of integrating Interwise: Interaction, internet self-efficacy, and satisfaction in synchronous online learning environments. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(1),. Athabasca University Press. from https://www.learntechlib.org/p/148195/.Erişim Tarihi:28.05.2021
  • Kurubacak, G. & Yüzer, T.V. (2004). The building of knowledge networks withiInteractiver radio programs in distance education systems. In J. Nall & R. Robson (Eds.), Proceedings of E-Learn 2004--World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 2360-2367). Washington, DC, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved April 8, 2020 from https://www.learntechlib.org/primary/p/11233/.
  • Liguori, E. W., & Winkler, C. (2020). Challenges and opportunities for entrepreneurship education following the COVID-19 pandemic. Entrepreneurship Education and Pedagogy. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/2515127420916738.
  • McCalla, G. (2004). The ecological approach to the design of e-learning environments: Purposebased capture and use of information about learners. Journal of Interactive Media in Education, http://www-jime.open.ac.uk/2004/7/ . Erişim Tarihi:26.01.2021.
  • Merriam, S. B. (2018). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Midkiff, S.,F. & Dasilve, L.A.(2000). Leveraging the web for synchronous versus asynchronous distance learning. International Conference on Engineering Education içinde (ss. 14-18).
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, Sage
  • Morrison, G.R., Ross, S.M., Kemp, J. E., & Kalman, H. (2010). Designing effective instruction. John Wiley & Sons. Oliveira M.M.S., Penedo A.S.T. & Pereira V.S. (2018). Distance Education: Advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, 29, 139-152. DOI: 10.5585/Dialogia.n29.7661
  • OECD. (2020). School education during Covid-19 were teachers and students ready? Country note: Turkey. http://www.oecd.org/education/Turkey-coronavirus-education-country-note.pdf Erişim Tarihi:11.02.2021 Paquette, D. & Ryan, J. (2001). Bronfenbrenner’s ecological systems theory. http://people.usd.edu/~mremund/bronfa.pdf . Erişim tarihi: 12.03.2021.
  • Patton, M.Q. (1990) Qualitative evaluation and research methods. 2nd ed., Sage Publications, Newbury Park.
  • Pınar, M.A., & Dönel, A.G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Selwyn. N. (2020). After COVID-19: The longer-term impacts of the coronavirus crisis on education. Melbourne: Monash University. https://educationfutures.monash.edu/all%2D%2D-present/after-covid19 . Erişim Tarihi: 19. 12. 2020
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1),40-53
  • Sheridan, S. M., Warnes, E. D., Cowan, R. J., Schemm, A. V., & Clarke, B. L. (2004). Family-centered positive psychology: Focusing on strengths to build student success. Psychology in the Schools, 41(1), 7-17.
  • Swick, KJ., & Williams R (2006). An Analysis of Bronfenbrenner’s Bio-Ecological Perspective for EARLY Childhood Educators: Implications for Working with Families Experiencing Stress. Early Childhood Education Journal, 33 (5).
  • Toquero, C.M. (2020). Emergency remote teaching amid COVID-19: the turning point. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 185-188. https://doi.org/10.5281/zenodo.3881748
  • UNESCO. (2020). COVID-19 : Recommendations to plan distance learning solutions. https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning solutions,
  • Yamamoto, G.T. &Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım A, & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, C.D. & Dönmez, B. (2019). Okullarda örgütsel dertleşmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3214-3231.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yolcu, H.H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(4), 237-250.
  • YÖK. (2020). YÖK dersleri platformuna öğrencilerden yoğun ilgi. https://shorturl.at/jmzAU adresine 03.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yükseltürk, E., & Bulut, S. (2007). Predictors for student success in an online course. Educational Technology & Society, 10(2), 71–83.

Examining the learners’ perspectives and recommendations regarding emergency remote teaching through the ecological system theory

Yıl 2021, , 35 - 64, 28.07.2021
https://doi.org/10.51948/auad.945391

Öz

Education was one of the most affected areas during the Coronavirus (COVID-19) Pandemic. Because of unrealizability of face-to-face teaching-learning activities in all levels of educational systems, they have temporarily transferred to online environments and offered as Emergency Remote Teaching (ERT). This study intended to explore and discuss the undergraduate and graduate learners’ perspectives regarding the ERT implementations through the Ecological System Theory. The study was designed as a qualitative case study and the data collected via an online questionnaire that included three open-ended questions and some others concerning the participants’ characteristics. The first open ended question asked the learners indicate the areas to be improved while the second was about the dimensions of ERT they enjoyed and found useful. The last one examined the learners’ tendency to take some or all their courses online in the future and the rationales behind their tendencies. The findings were discussed in the light of the Ecological System Theory (EST). The study has revealed that technological infrastructure, accessibility, design, content, and legislation dimensions of the ERT implementations evaluated should be revised. The learners’ perspectives and recommendations mostly focused on the design of the courses and programs.

Kaynakça

  • Akgün, Ö. E., Güleç, İ. & Topal, M.(2013).Lisansüstü uzaktan eğitim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. VI. Ulusal Lisansüstü Eğitim Sempozyumu, Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Akmeşe, H.,& Ilgaz, A. (2020). Yeni koronavirüs (Kovid-19) pandemisinin Hong Kong'a gelen turist sayısı üzerindeki etkilerinin son beş yılın verilerine göre karşılaştırmalı bir analizi. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2020 Cilt: 9 Sayı: 4 Al-Rabiaah, A., Temsah, M.H., & Al-Eyadhy, A.A., (2020). Middle east respiratory syndrome corona virus (mers-cov) associated stress among medical students at a university teaching hospital in Saudi Arabia. Journal Infect Public Health, 13, 687-691.
  • Altiparmak, K., Kurt, İ. D. & Kapidere, M. (2011). E-learning and open source code management systems in education. Akademik Bilisim’11 - XIII. Akademik Bilisim Konferansı Bildirileri, Inonu Universitesi, Malatya. http://ab.org.tr/ab11/kitap/altiparmak_kurt_AB11.pdf.Erişim Erişim Tarihi:01.01.2021
  • Altun Ekiz, M. (2020). Beden eğitimi ve spor yüksekokulu öğrencilerinin karantina dönemindeki uzaktan eğitim ile ilgili görüşleri (nitel bir araştırma). Journal of Sport and Recreation Researches, 2(11),1-13.
  • Altun, D. (2020). Kısa vadede hepimizin İhtiyacı – canlı ve Toplu iletişim. https://www.linkedin.com/pulse/k%C4%B1sa-vadede-hepimizin-ihtiyac%C4%B1canl%C4%B1-ve-toplu-ileti%C5%9Fim-altun Erişim Tarihi:22.11.2020
  • Anderson, J. (2020). Brave new world the coronavirus pandemic is reshaping education. https://qz.com/1826369/how-coronavirus-is-changing-education/
  • Andoh, R.P.K., Appiah, R., & Agyei, P.M. (2020). Postgraduate distance education in University of Cape Coast, Ghana: Students’ perspectives. International Review of Research in Open and Distributed Learning, 21(2), 118-135.
  • Arbour, M., Kaspar, R.W. & Teall, A.M. (2015). Strategies to promote cultural competence in distance education. Journal of Transcultural Nursing, 26(4), 436– 440.
  • Bach, S., Haynes, P., & Smith, J. L. (2007). Online learning and teaching in higher education (p. 209). McGraw-Hill International
  • Başaran, M., Doğan, E.,Karaoğlu, E., & Şahin, E. (2020). Pandemi sürecinin getirisi olan uzaktan eğitimin etkililiği üzerine bir çalışma. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi. 5(2), 368-397.
  • Berk, L.E. (2000). Child development (5th ed.). Boston: Allynand Bacon Bronfenbrenner, 1979.
  • Bergdahl, N., & Nouri, J. (2020). Covid-19 and crisis-promted distance education in Sweden. Technology, Knowledge and Learning, 0123456789.
  • Bronfenbrenner, U. (1977). Toward an experimen- tal ecology of human development. The American Psychologist, 32(7), 513–531. doi:10.1037/0003- 066X.32.7.513
  • Bronfenbrenner, U. (1979). The ecology of human development: Experiments by nature and design. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Bronfenbrenner, U. (1988). Interacting systems in human development. Research paradigms: Present and future. N. Bolger, A. Caspi, G. Downey ve M. Moorehouse (Ed.), Persons in Context: Developmental Processes içinde (s. 25-49). New York: Cambridge University Pres.
  • Bronfenbrenner, U. (1989). Ecological systems theory. Annals of Child Development, 6, 187– 24.
  • Bronfenbrenner, U. (1995). Developmental ecol- ogy through space and time: A future perspective. In P. Moen & G. H. Elder Jr., (Eds.), Examining lives in context: Perspectives on the ecology of human development (pp. 619–647). Washing- ton, DC: American Psychological Association. doi:10.1037/10176-018
  • Bronfenbrenner, U. (2004).Making human beings human: bioecological perspectives on human development. USA: SAGE Publications, Inc.
  • Bronfenbrenner, U. (2005). Making human beings human: Bioecological perspectives of human development. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Bronfenbrenner, U. & Morris, P. A. (2006). The bioecological model of human development. In Damon, W. &Lerner, R. M. (Eds), Handbook of childpsychology. New York: John Wiley&Sons.
  • Bronfenbrenner, U. (2009). Urie Bronfenbrenner’in insan gelişiminde çevresel yaklaşımı. (Çev. Şen-Beyazyürek). Seyhan Rehberlik ve Araştırma Merkezi. Adana.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel F. (2016). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (20. Baskı), Pegem Akademi, Ankara.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2). 11-53.
  • Champaign, J. & Cohen, R. (2011).Exploring the effects of errors in assessment and time requirements of learning objects in a peer-based intelligent tutoring system, in FLAIRS Conference, pp.495–500.
  • Chang, G.C. & Satako, Y. (2020). How are countries addressing the Covid-19 challenges in education? A snapshot of policy measures. https://gemreportunesco.wordpress.com/2020/03/24/how-are-countries-addressing-thecovid-19-challenges-in-education-a-snapshot-of-policy-measures/, Erişim Tarihi: 26. 03.2020
  • Chuck, R. C., Clifton, G. T., Peace, K. M., Propper, B. W., Hale, D. F., Alseidi, A. A., & Vreeland, T. J. (2020). Using technology to maintain the education of residents during the COVID-19 pandemic. Journal of Surgical Education. doi:10.1016/j.jsurg.
  • Cohen, L., Manion, L. & Morrison, K. (2007). Research methods in education (6th ed.). New York, NY: Routledge.
  • Craig, A. T., Heywood, A. E., & Hall, J. (2020). Risk of COVID-19 importation to the Pacific islands through global air travel, Epidemiology & Infection, 1-16.
  • Creswell, J. W. (2015). A concise introduction to mixed methods research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Çağlar, C. (2010). Karma eğitim sisteminin öğrenci görüşleri ile değerlendirilmesi (Sakarya Üniversitesi Örneği) (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sakarya Üniversitesi, Sosyal Bilimleri Enstitüsü, Sakarya.
  • Devran, Y.& Elitaş, T. (2016). Uzaktan eğitim: Fırsatlar ve tehditler. Online Academic Journal of Information Technology, 8(27),31-40.
  • Durak, G.,Çankaya, S.,& İzmirli, S.(2020). COVID-19 Pandemi döneminde Türkiye’deki üniversitelerin uzaktan eğitim sistemlerinin incelenmesi. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi 14(1), 787-809.
  • Edelhauser, E.& Lupu-Dima, L. (2020). Is Romania Prepared for eLearning during the COVID-19 Pandemic? Sustainability, 12(13), 1-29.
  • Elcil, Ş. & Sözen Şahiner, D. (2013). Uzaktan eğitimde iletişimsel engeller. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 5(2),525-537.
  • Erfidan, A. (2019). Derslerin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesiyle İlgili Öğretim Elemanı Ve Öğrenci Görüşleri: Balıkesir Üniversitesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Fidalgo, P., Thormann, J., Kulyk, O., & Lencastre, J.A., (2020). Students’ perceptions on distance education: A multinational study. International Journal of Educational Technology in Higher Education. 17, Article number: 18
  • Gillies, D.(2008). Student perspectives on videoconferencing in teacher education at a distance. Distance Education 29(1).
  • Golden, C. (2020). Remote teaching: The glass half-full. Educause Review. https://er.educause.edu/ blogs/2020/3/remote-teaching-the-glass-half-full
  • Greenberg, M. T., Domitrovich, C., & Bumbarger, B. (2001). The prevention of mental disorders in school-aged children: Current state of the field. Prevention & Treatment, 4, 1a. https://doi.org/10.1037/1522-3736.4.1.41a
  • Hannay, M. (2006). Perceptions of distance learning: A comparison of online and traditional learning. MERLOT Journal of Online Learning and Teaching, 2(1), 1-11.
  • Hatice, G., B., & Tüzün, H. (2015). Yükseköğretim kurumları web tabanlı uzaktan eğitim programlarında yaşanan sorunlar. AUAd 1(3), 26‐50.
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. Educause Review. https://er.educause.edu/articles/2020/3/thedifference-between-emergency-remote-teaching-and-online-learning
  • Al-Samarraie, H.,Teng B. K., Alzahrani, A.,İ., & Alalwan, N. (2017). E-learning continuance satisfaction in higher education: a unified perspective from instructors and students, Studies in Higher Education, DOI: 10.1080/03075079.2017.1298088
  • Isman, A. (2011). Instructional Design in Education: New Model. Turkish Online Journal of Educational Technology - TOJET, 10(1), 136 – 142.
  • Johnson, G. M. (2010). Internet use and child development: The techno-microsystem. [AS B]. Australian Journal of Educational and Develop- mental Psychology, 10, 32–43.
  • Johnson, G. M. (2014). The ecology of interac- tive learning environments: Situating traditional theory. Interactive Learning Environments, 22(3), 298–308. doi:10.1080/10494820.2011.649768
  • Johnson, G. M., & Puplampu, P. (2008). Internet use during childhood and the ecological techno- subsystem. Canadian Journal of Learning and Technology, 34, 19–28.
  • Johnson, E. S. (2008). Ecological systems and complexity theory: Toward an alternative model of accountability in education. Complicity: An International Journal of Complexity and Education, 5(1), 1–10.
  • Johnson, G., M., & Cooke, A.(2020). An Ecological Model of Student Interaction in Online Learning Environments. In book: Multicultural Instructional Design (pp.387-415)
  • Johnson, D. W., & Johnson, R. T. (2008). Social interdependence theory and cooperative learning: The teacher's role. In Gillies, R. M., Ashman, A. & Terwel, J. (Eds.). Teacher's Role in Implementing Cooperative Learning in the Classroom (pp.9-37). New York, U.S.A: Springer. http://dx.doi.org/10.1007/978-0-387-70892-8_1
  • Jung, I., & Rhea, I. (2000). Effectiveness and cost-effectiveness of online education: A review of the literature. Educational Technology, 40(4), 57–60.
  • Karakuş, İ. & Yanpar, Y.,T. (2020). Uzaktan eğitim alan üniversite öğrencilerinin sosyal bulunuşluk ile işlemsel uzaklıkları arasındaki ilişkinin incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 28(1),186-201.
  • Keskin, M. & Özer K., D. (2020). Covid-19 sürecinde öğrencilerin web tabanlı uzaktan eğitime yönelik geri bildirimlerinin değerlendirilmesi. İzmir Kâtip Çelebi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(2), 59-67.
  • Kocatürk Kapucu, N. & Uşun, S. (2020). Üniversitelerde ortak zorunlu derslerin öğretiminde uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(1), 8-27.
  • Koçoğlu, E., Ulu Kalın, Ö., Tekdal, D. & Yiğen, V. (2020). Covid-19 Pandemi Sürecinde Türkiye’deki Eğitime Bakış. International Social Sciences Studies Journal, (e-ISSN:2587-1587) Vol:6, Issue: 65; pp:2956-2966
  • Kuo, Y.C., Walker, A., Belland, B., Schroder, K. & Kuo, Y.T. (2014). A case study of integrating Interwise: Interaction, internet self-efficacy, and satisfaction in synchronous online learning environments. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 15(1),. Athabasca University Press. from https://www.learntechlib.org/p/148195/.Erişim Tarihi:28.05.2021
  • Kurubacak, G. & Yüzer, T.V. (2004). The building of knowledge networks withiInteractiver radio programs in distance education systems. In J. Nall & R. Robson (Eds.), Proceedings of E-Learn 2004--World Conference on E-Learning in Corporate, Government, Healthcare, and Higher Education (pp. 2360-2367). Washington, DC, USA: Association for the Advancement of Computing in Education (AACE). Retrieved April 8, 2020 from https://www.learntechlib.org/primary/p/11233/.
  • Liguori, E. W., & Winkler, C. (2020). Challenges and opportunities for entrepreneurship education following the COVID-19 pandemic. Entrepreneurship Education and Pedagogy. Retrieved from: https://doi.org/10.1177/2515127420916738.
  • McCalla, G. (2004). The ecological approach to the design of e-learning environments: Purposebased capture and use of information about learners. Journal of Interactive Media in Education, http://www-jime.open.ac.uk/2004/7/ . Erişim Tarihi:26.01.2021.
  • Merriam, S. B. (2018). Qualitative research and case study applications in education. San Francisco, CA: Jossey-Bass.
  • Midkiff, S.,F. & Dasilve, L.A.(2000). Leveraging the web for synchronous versus asynchronous distance learning. International Conference on Engineering Education içinde (ss. 14-18).
  • Miles, M.B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative Data Analysis: An Expanded Sourcebook, Sage
  • Morrison, G.R., Ross, S.M., Kemp, J. E., & Kalman, H. (2010). Designing effective instruction. John Wiley & Sons. Oliveira M.M.S., Penedo A.S.T. & Pereira V.S. (2018). Distance Education: Advantages and disadvantages of the point of view of education and society. Dialogia, 29, 139-152. DOI: 10.5585/Dialogia.n29.7661
  • OECD. (2020). School education during Covid-19 were teachers and students ready? Country note: Turkey. http://www.oecd.org/education/Turkey-coronavirus-education-country-note.pdf Erişim Tarihi:11.02.2021 Paquette, D. & Ryan, J. (2001). Bronfenbrenner’s ecological systems theory. http://people.usd.edu/~mremund/bronfa.pdf . Erişim tarihi: 12.03.2021.
  • Patton, M.Q. (1990) Qualitative evaluation and research methods. 2nd ed., Sage Publications, Newbury Park.
  • Pınar, M.A., & Dönel, A.G. (2020). Covid-19 salgını sürecinde fen bilimleri dersinin uzaktan eğitim ile verilmesine yönelik öğrenci görüşleri. Journal of Current Researches on Social Sciences, 10(2), 461-486.
  • Selwyn. N. (2020). After COVID-19: The longer-term impacts of the coronavirus crisis on education. Melbourne: Monash University. https://educationfutures.monash.edu/all%2D%2D-present/after-covid19 . Erişim Tarihi: 19. 12. 2020
  • Serçemeli, M., & Kurnaz, E. (2020). Covid-19 pandemi döneminde öğrencilerin uzaktan eğitim ve uzaktan muhasebe eğitimine yönelik bakış açıları üzerine bir araştırma. Uluslararası Sosyal Bilimler Akademik Araştırmalar Dergisi, 4(1),40-53
  • Sheridan, S. M., Warnes, E. D., Cowan, R. J., Schemm, A. V., & Clarke, B. L. (2004). Family-centered positive psychology: Focusing on strengths to build student success. Psychology in the Schools, 41(1), 7-17.
  • Swick, KJ., & Williams R (2006). An Analysis of Bronfenbrenner’s Bio-Ecological Perspective for EARLY Childhood Educators: Implications for Working with Families Experiencing Stress. Early Childhood Education Journal, 33 (5).
  • Toquero, C.M. (2020). Emergency remote teaching amid COVID-19: the turning point. Asian Journal of Distance Education, 15(1), 185-188. https://doi.org/10.5281/zenodo.3881748
  • UNESCO. (2020). COVID-19 : Recommendations to plan distance learning solutions. https://en.unesco.org/news/covid-19-10-recommendations-plan-distance-learning solutions,
  • Yamamoto, G.T. &Altun, D. (2020). Coronavirüs ve çevrimiçi(online) eğitimin önlenemeyen yükselişi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3(1), 25-34.
  • Yıldırım A, & Şimşek H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (9. Baskı). Ankara: Seçkin.
  • Yıldız, C.D. & Dönmez, B. (2019). Okullarda örgütsel dertleşmeye ilişkin öğretmen görüşleri. Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 8(4), 3214-3231.
  • Yıldız, S. (2016). Pedogojik formasyon eğitimi alan öğrencilerin uzaktan eğitime yönelik tutumları. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 301-329.
  • Yolcu, H.H. (2020). Koronavirüs (covid-19) pandemi sürecinde sınıf öğretmeni adaylarının uzaktan eğitim deneyimleri. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırma Dergisi, 6(4), 237-250.
  • YÖK. (2020). YÖK dersleri platformuna öğrencilerden yoğun ilgi. https://shorturl.at/jmzAU adresine 03.04.2020 tarihinde erişilmiştir.
  • Yükseltürk, E., & Bulut, S. (2007). Predictors for student success in an online course. Educational Technology & Society, 10(2), 71–83.
Toplam 79 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İrem Erdem Aydın 0000-0003-3618-4123

Yayımlanma Tarihi 28 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Erdem Aydın, İ. (2021). Öğrenenlerin acil uzaktan öğretim uygulamasına ilişkin görüş ve önerilerinin ekolojik sistem teorisi bağlamında değerlendirilmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 7(3), 35-64. https://doi.org/10.51948/auad.945391