Yetişkin eğitimindeki bireylerin öğrenme yönetim sistemleri hakkındaki görüşleri
Yıl 2016,
Cilt: 2 Sayı: 1, 94 - 113, 01.01.2016
Ferhat Bahçeci
,
Esra Yıldız
Öz
Bu çalışmanın amacı yetişkin eğitimindeki bireylerin öğrenme yönetim sistemleri (ÖYS) hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Trabzon Ortahisar Halk Eğitim Merkezi’nde 2014-2015 eğitim-öğretim yılı yaz döneminde 160 saatlik Bilgisayar Kullanımı programına devam eden 11 kursiyer oluşturmaktadır. Nitel veri toplama tekniği ile ele alınan bu araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Geliştirilen görüşme formuna uzman görüşleri doğrultusunda son hali verilmiştir. Kursiyerlere dersler harmanlanmış öğrenme ortamında ÖYS aracılığıyla sunulmuştur. Kurs bitiminde yapılan görüşmelerde kursiyerlerin öğretim süresi boyunca kullandıkları ÖYS kullanımına yönelik görüşleri alınmıştır. Kursiyerlerin öğretimde teknolojik araç gereçleri kullanmalarının, kursiyerlerin tutumlarını olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Yapılan görüşmeler sonucunda kursiyerlerin öğretimde ÖYS’nin kullanımı hakkında olumlu fikirleri olduğu ancak ilk aşamada zorluk yaşadıkları belirlenmiştir. Çalışmaya katılan kursiyerlerin tamamı diğer kursların da ÖYS aracılığıyla verilmesinin yararlı olacağını belirtmişlerdir. Çalışma kapsamında alınan kursiyerlerin görüşlerinin yaşamboyu öğrenmede ÖYS kullanımına yönelik katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Kaynakça
- Ada, S. (2002). Halk eğitim merkezlerindeki kurslara katılan bayan kursiyerlerin çevre ve
insan sağlığı ile ilgili uygulamalarının saptanması. Marmara Üniversitesi Atatürk
Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi, 17, 6-10.
Aktaş, T., & Eskikurt, H. İ. (2009). Yaygın eğitimde bilgisayar eğitimi programlarının
uzaktan destekleyici eğitimle verilmesine dair örnek uygulama. Proceedıngs Of 9 Th
Internatıonal Educatıonal Technology Conference.
Altınay, E., Oral, G., & Yalçınkaya, M. (2014). Eğitim kurumlarında mobbing
uygulamalarına ilişkin nitel bir araştırma. Sakarya University Journal of Education,
4(1), 62-80.
Anagün, S. Ş. (2012). Orada olmak: katılımcı gözlem yoluyla anlayış geliştirmek. Nitel
Araştırmaya Giriş.
Bilir, M. (2009). Yetişkin eğitiminin tarihsel gelişimi. Yetişkin Eğitimi, 25-85.
Doğan, T. G. (2015). Sosyal medyanın öğrenme süreçlerinde kullanımı: ters-yüz edilmiş
öğrenme yaklaşımına ilişkin öğrenen görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları ve
Araştırmaları Dergisi, 1(2), 24-48.
EC, 2010a. Lifelong Learning Programme General Call For Proposals 2011-2013 Strategic
Priorities. Erişim Tarihi: 11.10.2015:
http://www.utbyten.se/Global/program/llp/strategic_priorities_llp_2013-1.pdf
Epçaçan, C. (2013). Yaşam boyu öğrenme becerilerinin ders kitaplarında yer alma düzeyine
örnek bir inceleme. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2013(11).
European Society of Association Education. (2005). What is Lifelong Learning? The view
from the European Commission. Erişim Tarihi: 28.08.2015:
http://www.dcalni.gov.uk/lifelong_learning_2.pdf
Güler, B. (2013). Avrupa Birliği’nin yetişkin eğitim programı grundtvig çerçevesinde halk
kütüphanelerinin yeri ve önemi. Ankara Üniversitesi Yüksek Lisans Tezi.
Gültekin, M., & Kılıç, Z. (2015). Hayat bilgisi dersinin sosyal bilgiler ve fen bilimleri dersleri
bakımından işlevselliği incelenmesi. IJOCIS, 4(8).
Karaman, S., Özen, Ü., Yıldırım, S., & Kaban, A. (2009). Açık kaynak kodlu öğretim
yönetim sistemi üzerinden internet destekli (harmanlanmış) öğrenim deneyimi.
Akademik Bilişim Konferansı, 11-13.
Kert, S. B. , Orhan, F. , & Yılmaz, M. B. (2009). 40 yaş üstü yetişkinlere yönelik bilgisayar
eğitimi. In Proceedıngs Of 9 Th Internatıonal Educatıonal Technology Conference.
Korkut, F. (2005). Yetişkinlere yönelik iletişim becerileri eğitimi. Hacettepe Üniversitesi
Eğitim Fakültesi Dergisi, 28, 143-149.
Kurt, İ. (2000). Yetişkin eğitimi. Ankara: Nobel.
Milli Eğitim Bakanlığı, (2009). Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi. Erişim Tarihi:
11.10.2015:http://mesbil.meb.gov.tr/genel/hayat%20boyu%20öğrenme%20dokuman.p
df
Miser, R. (2002). Küreselleşen dünyada yetişkin eğitimi. Ankara Üniversitesi, Eğitim
Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35.
Okçabol, R. (2006). Halk eğitimi (yetişkin eğitimi). İstanbul: Ütopya.
Önal, İ. (2010). Tarihsel değişim sürecinde yaşam boyu öğrenme ve okuryazarlık: Türkiye
deneyimi. Bilgi dünyası, 11(1), 101-121.
Özdemir, S. T. (2003). Tıp eğitimi ve yetişkin öğrenmesi. Uludağ Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dergisi, 25-28.
Polat, C., & Odabaş, H. (2008). Bilgi toplumunda yaşam boyu öğrenmenin anahtarı: Bilgi
okuryazarlığı. Küreselleşme, Demokratikleşme ve Türkiye Uluslararası Sempozyumu.
Antalya, Türkiye.
Toprak, M., & Erdoğan, A. (2012). Yaşamboyu öğrenme: kavram, politika, araçlar ve
uygulama. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 2(2), 69-91.
Ulusal Ajans (2015) Erişim Tarihi: 28.10.2015: http://www.ua.gov.tr/kurumsal/halklailişkiler/erasmus-ı-merak-mı-ediyorsunuzYıldırım,
A., & Şimşek, H. (2003). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:
Seçkin.
Yıldız, A. (2004). Türkiye’deki yetişkin eğitimi araştırmalarına toplu bakış. Ankara
Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 37(1), 78-97.