Türkiye'de, özellikle son on yılda açık ve uzaktan eğitim alanında önemli gelişmeler yaşanmaktadır. Özellikle, yükseköğretime erişim ve katılımda açık ve uzaktan eğitim sistemi önem kazanmaktadır. 2019 verilerine göre, yükseköğretime kayıtlı öğrencilerin çoğunluğu açık ve uzaktan eğitim öğrencisidir. Açık ve uzaktan eğitim sisteminde öğrenim gören öğrencilerin mezuniyet durumlarının araştırılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı, açık ve uzaktan yükseköğretim mezunları üzerine genel bir değerlendirme yapmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi kullanılmıştır. Araştırmada, güncel istatistiksel verilerden ve online kaynaklardan yararlanılmıştır. Araştırmada, 2013-2019 dönemine ilişkin açık ve uzaktan yükseköğretim programlarından mezun olan öğrencilere ilişkin sayısal veriler incelenmiştir. Araştırma bulgularına göre, açık ve uzaktan eğitime kayıt yaptıran öğrenci sayısında sürekli bir artış olmaktadır. Ancak, açık ve uzaktan eğitim sisteminden mezun olan öğrenci sayısı oldukça düşüktür. Araştırma bulgularına göre, açık öğretim sisteminde öğrenim gören öğrencilerin öğrenme-öğretme süreçleri, ölçme ve değerlendirme sistemi ile öğrenci seçme ve yerleştirme kriterlerinin incelenmesi, geliştirilmesi, mezuniyetî etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve mezun sayısının arttırılmasına yönelik çabalara ihtiyaç bulunmaktadır.
Açıköğretim uzaktan eğitim açık ve uzaktan eğitim mezun yükseköğretim Open education distance education open and distance education graduate higher education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 3 |