Bu çalışmada, yaşam boyu öğrenme çerçevesinde Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Sistemi (AÖS) kapsamında ikinci üniversite kayıt türündeki öğrencilerin 2015-2018 yılları arasında yaş, cinsiyet, bölge ve program bilgileri dikkate alınarak değişimi incelenmiştir. Bu kapsamda öncelikle, bu değişkenlerle ilgili verilere ulaşmak için yaşam boyu eğitim çerçevesinde nicel araştırmalar arasında yer alan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışma esnasında elde edilen ham veriler değişkenler doğrultusunda grafik haline getirilmiştir. Araştırmadaki değişkenler sırasıyla tek tek ele alınıp analiz edilmiş ve görselleştirilip betimlenmiştir. Elde edilen bulgulara göre ikinci üniversite kayıt türü kapsamında, belirtilen yıllarda önemli artışlar olmuştur. Sonuç olarak, ikinci üniversite kayıt uygulaması gibi açıköğretim sisteminin bireylere sunduğu fırsatlar yaşam boyu öğrenme eğiliminde büyük bir artışa destek olduğu düşünülmektedir.
Açık ve uzaktan öğrenme yaşam boyu öğrenme, ikinci üniversite, uzaktan eğitim
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 1 |