Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 1 - 18, 30.10.2020

Öz

Kaynakça

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011). “E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Demiray, E. (2013). “Uzaktan Eğitim ve Kadın Eğitiminde Uzaktan Eğitimin Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-168.Gök, B (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Göksel, N. (2015). “Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede Sistem Yaklaşımı”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.1(1),129-138.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. [2. Baskı]. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Keegan, D. 1986. Foundations of distance education , (2nd ed.)., New York: Routledge.
  • Özer, B. (1998). “Teknoloji Yoğunluklu Eğitim Yaklaşımı Olarak Uzaktan Eğitim”. Bekir Özer (Ed.) Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tiyek, R. (2014). “Oryantasyon Eğitim Programı Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 333- 353
  • Topaloğlu, M. (2008). Zihinsel Engelli Çocukların Uzaktan Eğitimi ve Web Tabanlı Bir Yazılım Sisteminin Geliştirilmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaman, İ. (2015). “Üniversitelerde Zorunlu İngilizce(5i) Derslerinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesinin Artı ve Eksileri”. Turkish Studies Academic Journal, 10(7), 967-984.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, Erişim tarihi: 12.11.2017.
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.doc, Erişim tarihi: 12.10.2017.

Uzaktan eğitim yoluyla kampüs tabanlı derslerin verilmesi: Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi deneyimi

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 1 - 18, 30.10.2020

Öz

Gelişen teknolojiler bireylerin hayatlarında birçok
alanda değişimi ve gelişimi beraberinde getirmiştir. Bu gelişim ve değişimlerin
bir yansıması da eğitim alanında görülmeye başlanmıştır. Bu yansımalardan bir
tanesi de Yükseköğretim Kurulu’nun birçok üniversitede okutulan derslerin bazılarını
uzaktan eğitim yoluyla verilmesine ilişkin karar almasıdır. Bu çalışmada
Yükseköğretim Kurulu’nun kararına dayanarak Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim
Uygulama ve Araştırma Merkezi (ATAUZEM) tarafından uzaktan eğitim yoluyla
verilen kampüs tabanlı dersler için geliştirilen “Kampüs Tabanlı Dersler
Modeli”ni tanıtmak ve deneyimlerini paylaşmak amaçlanmaktadır.

Kaynakça

  • Altıparmak, M., Kurt, İ. D. ve Kapıdere, M. (2011). “E-Öğrenme ve Uzaktan Eğitimde Açık Kaynak Kodlu Öğrenme Yönetim Sistemleri”. XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri 2 - 4 Şubat 2011 Malatya: İnönü Üniversitesi.
  • Demiray, E. (2013). “Uzaktan Eğitim ve Kadın Eğitiminde Uzaktan Eğitimin Önemi”. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 155-168.Gök, B (2011). Uzaktan Eğitimde Görev Alan Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim Algısı. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Bilişim Enstitüsü.
  • Göksel, N. (2015). “Uzaktan Eğitim: Çevrimiçi Öğrenmede Sistem Yaklaşımı”. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi.1(1),129-138.
  • Kaban, A. (2013). Uzaktan Eğitim Kalite Standartlarının Belirlenmesi ve Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Sisteminin İncelenmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Doktora Tezi). Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kaya, Z. (2006). Öğretim Teknolojileri ve Materyal Geliştirme. [2. Baskı]. Ankara: Pegem A Yayıncılık
  • Keegan, D. 1986. Foundations of distance education , (2nd ed.)., New York: Routledge.
  • Özer, B. (1998). “Teknoloji Yoğunluklu Eğitim Yaklaşımı Olarak Uzaktan Eğitim”. Bekir Özer (Ed.) Çağdaş Eğitimde Yeni Teknolojiler. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Tiyek, R. (2014). “Oryantasyon Eğitim Programı Etkinliğinin Değerlendirilmesi: Bir Araştırma”. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi. 5(1), 333- 353
  • Topaloğlu, M. (2008). Zihinsel Engelli Çocukların Uzaktan Eğitimi ve Web Tabanlı Bir Yazılım Sisteminin Geliştirilmesi. [Elektronik Sürüm]. (Yayımlanmış Yüksek Lisans Tezi). Edirne: Trakya Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Yaman, İ. (2015). “Üniversitelerde Zorunlu İngilizce(5i) Derslerinin Uzaktan Eğitim Yoluyla Verilmesinin Artı ve Eksileri”. Turkish Studies Academic Journal, 10(7), 967-984.
  • https://istatistik.yok.gov.tr, Erişim tarihi: 12.11.2017.
  • http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.doc, Erişim tarihi: 12.10.2017.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Arş.Gör. Dr. Derya Çakmak Karapınar

Öğr. Gör. Muhammed Güler

Öğr. Gör. Sinem Karabey

Doç.dr. Engin Kurşun

Dr. Öğr. Üyesi Ömer Arpacık

Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Çakmak Karapınar, A. D. D., Güler, Ö. G. M., Karabey, Ö. G. S., Kurşun, D. E., vd. (2020). Uzaktan eğitim yoluyla kampüs tabanlı derslerin verilmesi: Atatürk Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi deneyimi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 1-18.