Kullanılabilirlik, internet tabanlı öğrenme nesnelerinin öğrenme faaliyeti ve tasarım boyutunda incelenmesini pedagojik ve teknik bağlamda ele alır. Kolay erişim, ilgi çekicilik, arayüz tasarımı teknik; öğrenilebilirlik, hatırlanabilirlik ve amaca uygunluk pedagojik kullanılabilirlik bünyesinde değerlendirilir. E-öğrenme nesnelerinin bu unsurlar üzerinden kullanılabilirliğini incelemek, hazırlanan sistem ve içeriklerin eksiklerini ve olumlu yönlerini tespit etmektedir. E-öğrenme ortamlarının sayısının artması, kullanılabilirlik çalışmalarının önemini de artırmıştır. Bu çalışmada, 2000 – 2020 arasında yapılan ve yabancı dil öğrenimi için hazırlanan web sitelerin, mobil uygulamaların, e- öğrenme sistem ve yazılımların kullanılabilirliğini inceleyen araştırmalar, nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi yöntemiyle incelenmiştir. Bu alanda Türkiye’de ve yurt dışında 11’i Türkçe 23’ü İngilizce olmak üzere toplam 34 adet çalışma tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı; yabancı dil öğrenimi için hazırlanan e-öğrenme ortamlarını inceleyen kullanılabilirlik çalışmalarının neler olduğunu belirlemek, çalışmaları konu, kavram, yöntem, içerik, amaç ve sonuç bakımından incelemek ve gelecek çalışmalara yönelik önerilerde bulunmaktır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4 |