Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri

Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 208 - 236, 30.10.2020

Öz

Uzaktan muhasebe eğitimi, muhasebeye ilişkin bilgi ve becerinin uzaktan aktarılması da dahil olmak üzere, öğrenme için elektronik uygulamaların ve süreçlerin kullanımını ifade eder. Bu bağlamda, muhasebe alanında bir dizi uygun öğrenme stratejisini belirlemek için öğrencilerin nasıl öğrendiklerini anlamak, bilgi inşa süreci için çok önemlidir. Bu çalışma, e-öğrenmeyi kullanan bir kurum olan Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'ndeki sağlık yönetimi öğrencilerinin Muhasebe II dersinde uzaktan öğrenmeye ilişkin bilgi edinmelerine yönelik tutumlarını incelemektedir. Araştırmanın bulguları, sınava katılan kız öğrencilerin çoğunluğunun uzaktan muhasebe eğitimin kendisine maliyet avantajı sunduğunu ve önemli fayda sağladığını düşünürken, erkek öğrenciler ise standart bir eğitim programı sağlamaya katkıda bulunduğunu göstermiştir. Ayrıca, kız ve erkek öğrenciler uzaktan muhasebe eğitiminin örgün eğitime kıyasla gelecekte katkısı olmayacağını düşünmektedir.

Destekleyen Kurum

-

Proje Numarası

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akgün, A.İ. (2017). Maliyet Muhasebesi Teori ve Uygulamaları. Bursa: Ekin Yayınları.
  • Apostolou, B., Dorminey, J.W., Hassell, J.M. & Rebele, J.E. (2018). Accounting education literature review (2017). Journal of Accounting Education, 43, 1-23.
  • Ayyıldız, S., Günlük, M. ve Erbey, S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-14.
  • Butler, M.G., Church, K.S. & Spencer, A.W. (2019). Do, reflect, think, apply: Experiential education in accounting. Journal of Accounting Education, 48, 12-21.
  • Byrne, M. & Flood, B. (2004). Exploring the conceptions of learning of accounting students. Accounting Education, 13:sup1, 25-37.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çelik, O. ve Ecer, A. (2009). Efficiency in accounting education: evidence from Turkish Universities. Critical Perspectives on Accounting, 20, 614-634.
  • Chen, Y., Lou, H. & Luo, W. (2002). Distance Learning Technology Adoption: A Motivation Perspective. Journal of Computer Information Systems, 42:2, 38-43.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E. ve Tekin, M. (2013).Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, 01-03 Kasım 2013, (81-91), Konya.
  • Cordis, A. S. & Pierce, B. G. (2017). The impact of class scheduling on academic performance in quantitative and qualitative business disciplines. Global Perspectives on Accounting Education, 14, 44-66.

  • de Lange, P., Suwardy, T. & Mavondo, F. (2003). Integrating a virtual learning environment into an introductory accounting course: determinants of student motivation. Accounting Education, 12:1, 1-14.
  • Dills, A. & Hernandez-Julian, R. (2008). Course scheduling and academic performance. Economics of Education Review, 27: 646–654.
  • Dinç, E. ve Atabay, E. (2014). Uzaktan Eğitim Modelinde Muhasebe Derslerinin Verimliliği. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 94-122). Antalya.
  • Fidan, M.E. ve Subaşı, Ş. (2014). Türkiye’deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 85-112.
  • Fidan, M.E., Aslan, Ü. ve Subası, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Gómez, J.L. & Monroy, L.D.
(2018). Gamification in Accounting Distance Education. Economy & Business, 12, 208-215.
  • Grossman, A.M. & Johnson, L.R. (2017). How employers perceive online accounting education: Evidence from Kentucky. Journal of Accounting Education, 40, 19-31.
  • Harrison, W.T., Horngren, C.T., Thomas, C.W., & Tietz, W.M. (2016). Financial Accounting. Eleventh Edition, Boston: Pearson Education Limited.
  • Hatunoğlu, Z. (2006), Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Karcıoğlu, R., Ağırman, E. ve Özcan, M. (2016). Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarına Etki Eden Faktörler: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4): 1535-1548.
  • Kashora, T., van der Poll, H.M. & van der Poll, J.A. (2016). E-learning and technologies for open distance learning in Management Accounting. Africa Education Review, 13(1), 1-19.
  • Kurnaz, E. ve Batır, T.E. (2019), Genel Muhasebe Dersi Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Metaforik Algıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(3); 829-854.
  • Kutluk, F.A. ve Gulmez, M. (2012). A research about distance education students’ satisfaction with education quality at an accounting program. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 2733-2737.
  • Marriott, N., Marriott, P. & Selwyn, N. (2004). Accounting undergraduates' changing use of ICT and their views on using the Internet in higher education-a research note. Accounting Education, 13:sup1, 117-130.
  • Meijs, C., Neroni, J., Gijselaers, H.J.M., Leontjevas, R., Kirschner, P.A. & de Groot, R.H.M. (2019). Motivated strategies for learning questionnaire part B revisited: New subscales for an adult distance education setting. The Internet and Higher Education, 40, 1-11.
  • Mittelmeier, J., Rogaten, J., Sachikonye, M., Gunter, A., Prinsloo, P. & Rienties, B. (2019). Understanding the adjustment of first-year distance education students in South Africa: Factors that impact students’ experiences. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(3), (Erişim, 05.06.2020).
  • Neroni, J., Meijs, C., Gijselaers, H.J.M., Kirschner, P.A. & de Groot, R.H.M. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73, 1-7.
  • Papageorgiou, K. & Halabi, A.K. (2014). Factors contributing toward student performance in a distance education accounting degree. Meditari Accountancy Research, 22(2), 211-223.
  • Phillips, F., Libby, R. & Libby, P. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. Fifth Edition, New York: McGraw-Hill Education.
  • Reyneke, Y. & Shuttleworth, C.C. (2018). Accounting Education in an Open Distance Learning Enviroment: Case Studies for Pervasive Skills Enhancement. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 19(3), 140-155.
  • Richardson, P., Dellaportas, S., Perera, L. &Richardson, B. (2013).
Students’ perceptions on using iPods in accounting education: a mobile-learning experience. Asian Review of Accounting,
21(1), 4-26.

  • Temelli, F. (2019). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleği Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İİBF Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos Özel Sayısı, 141-160.
  • Tepeli, Y. ve Kayıhan, B. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 3(3), 138-156.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uyar, S., Okutmuş, E. ve Ergül, A. (2014 ). Uzaktan Muhasebe Eğitimi ile Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s.71-93), Antalya.
  • van Rooyen, A. (2015). Distance education accounting students’ perceptions of social media integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 444-450.
  • Zapalska, A. & Brozik, D. (2006). Learning styles and online education. Campus-Wide Information Systems, 23(5), 325-335.
Yıl 2020, Cilt: 6 Sayı: 4, 208 - 236, 30.10.2020

Öz

Proje Numarası

-

Kaynakça

  • Akgün, A.İ. (2017). Maliyet Muhasebesi Teori ve Uygulamaları. Bursa: Ekin Yayınları.
  • Apostolou, B., Dorminey, J.W., Hassell, J.M. & Rebele, J.E. (2018). Accounting education literature review (2017). Journal of Accounting Education, 43, 1-23.
  • Ayyıldız, S., Günlük, M. ve Erbey, S. (2006). Muhasebe Öğretim Elemanlarının Uzaktan Eğitim ve Uzaktan Muhasebe Eğitimine Yönelik Tutumları Üzerine Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 32, 1-14.
  • Butler, M.G., Church, K.S. & Spencer, A.W. (2019). Do, reflect, think, apply: Experiential education in accounting. Journal of Accounting Education, 48, 12-21.
  • Byrne, M. & Flood, B. (2004). Exploring the conceptions of learning of accounting students. Accounting Education, 13:sup1, 25-37.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Çelik, O. ve Ecer, A. (2009). Efficiency in accounting education: evidence from Turkish Universities. Critical Perspectives on Accounting, 20, 614-634.
  • Chen, Y., Lou, H. & Luo, W. (2002). Distance Learning Technology Adoption: A Motivation Perspective. Journal of Computer Information Systems, 42:2, 38-43.
  • Çiçekdağı, M., Tekin, E. ve Tekin, M. (2013).Uzaktan Eğitim Algısı ve İmajı: Selçuk Üniversitesi Öğrencileri Üzerinde Bir Uygulama. Ulusal Uzaktan Eğitim ve Teknolojileri Sempozyumu, 01-03 Kasım 2013, (81-91), Konya.
  • Cordis, A. S. & Pierce, B. G. (2017). The impact of class scheduling on academic performance in quantitative and qualitative business disciplines. Global Perspectives on Accounting Education, 14, 44-66.

  • de Lange, P., Suwardy, T. & Mavondo, F. (2003). Integrating a virtual learning environment into an introductory accounting course: determinants of student motivation. Accounting Education, 12:1, 1-14.
  • Dills, A. & Hernandez-Julian, R. (2008). Course scheduling and academic performance. Economics of Education Review, 27: 646–654.
  • Dinç, E. ve Atabay, E. (2014). Uzaktan Eğitim Modelinde Muhasebe Derslerinin Verimliliği. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s. 94-122). Antalya.
  • Fidan, M.E. ve Subaşı, Ş. (2014). Türkiye’deki Muhasebe Öğretim Elemanlarının Sayısal Çağda Teknoloji Kullanımına İlişkin Durum Tespiti. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(1), 85-112.
  • Fidan, M.E., Aslan, Ü. ve Subası, Ş. (2015). Muhasebe Derslerinde Teknoloji Kullanımı İle İlgili Öğrenci Görüşleri. Journal of Accounting, Finance and Auditing Studies, 1(2), 34-61.
  • Gómez, J.L. & Monroy, L.D.
(2018). Gamification in Accounting Distance Education. Economy & Business, 12, 208-215.
  • Grossman, A.M. & Johnson, L.R. (2017). How employers perceive online accounting education: Evidence from Kentucky. Journal of Accounting Education, 40, 19-31.
  • Harrison, W.T., Horngren, C.T., Thomas, C.W., & Tietz, W.M. (2016). Financial Accounting. Eleventh Edition, Boston: Pearson Education Limited.
  • Hatunoğlu, Z. (2006), Muhasebe Eğitiminde Bilgi Teknolojisi Kullanımının Sunum Etkilerinin Tespitine İlişkin Bir Araştırma. Muhasebe ve Finansman Dergisi, 30, 190-200.
  • Karcıoğlu, R., Ağırman, E. ve Özcan, M. (2016). Ön Lisans ve Lisans Düzeyinde Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Başarılarına Etki Eden Faktörler: Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 20(4): 1535-1548.
  • Kashora, T., van der Poll, H.M. & van der Poll, J.A. (2016). E-learning and technologies for open distance learning in Management Accounting. Africa Education Review, 13(1), 1-19.
  • Kurnaz, E. ve Batır, T.E. (2019), Genel Muhasebe Dersi Hakkında Üniversite Öğrencilerinin Metaforik Algıları: Erzincan Binali Yıldırım Üniversitesi Örneği. Muhasebe Bilim Dünyası Dergisi, 21(3); 829-854.
  • Kutluk, F.A. ve Gulmez, M. (2012). A research about distance education students’ satisfaction with education quality at an accounting program. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 2733-2737.
  • Marriott, N., Marriott, P. & Selwyn, N. (2004). Accounting undergraduates' changing use of ICT and their views on using the Internet in higher education-a research note. Accounting Education, 13:sup1, 117-130.
  • Meijs, C., Neroni, J., Gijselaers, H.J.M., Leontjevas, R., Kirschner, P.A. & de Groot, R.H.M. (2019). Motivated strategies for learning questionnaire part B revisited: New subscales for an adult distance education setting. The Internet and Higher Education, 40, 1-11.
  • Mittelmeier, J., Rogaten, J., Sachikonye, M., Gunter, A., Prinsloo, P. & Rienties, B. (2019). Understanding the adjustment of first-year distance education students in South Africa: Factors that impact students’ experiences. The International Review of Research in Open and Distributed Learning, 20(3), (Erişim, 05.06.2020).
  • Neroni, J., Meijs, C., Gijselaers, H.J.M., Kirschner, P.A. & de Groot, R.H.M. (2019). Learning strategies and academic performance in distance education. Learning and Individual Differences, 73, 1-7.
  • Papageorgiou, K. & Halabi, A.K. (2014). Factors contributing toward student performance in a distance education accounting degree. Meditari Accountancy Research, 22(2), 211-223.
  • Phillips, F., Libby, R. & Libby, P. (2016). Fundamentals of Financial Accounting. Fifth Edition, New York: McGraw-Hill Education.
  • Reyneke, Y. & Shuttleworth, C.C. (2018). Accounting Education in an Open Distance Learning Enviroment: Case Studies for Pervasive Skills Enhancement. Turkish Online Journal of Distance Education-TOJDE, 19(3), 140-155.
  • Richardson, P., Dellaportas, S., Perera, L. &Richardson, B. (2013).
Students’ perceptions on using iPods in accounting education: a mobile-learning experience. Asian Review of Accounting,
21(1), 4-26.

  • Temelli, F. (2019). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleği Seçiminde Etkili Olan Faktörler: Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi İİBF Örneği. Muhasebe ve Finansman Dergisi, Ağustos Özel Sayısı, 141-160.
  • Tepeli, Y. ve Kayıhan, B. (2015). Muhasebe Eğitimi Alan Öğrencilerin Muhasebe Mesleğine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi: Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi Örneği. Yönetim ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 3(3), 138-156.
  • Tuncer, M. ve Bahadır, F. (2017). Uzaktan Eğitim Programlarının Bu Programlarda Öğrenim Gören Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi, Journal of Educational Reflections, 1(2), 29-38.
  • Uyar, S., Okutmuş, E. ve Ergül, A. (2014 ). Uzaktan Muhasebe Eğitimi ile Yüz Yüze Muhasebe Eğitiminin Karşılaştırmalı Performans Ölçümü ve Bir Uygulama. XXXIII. Türkiye Muhasebe Eğitimi Sempozyumu, (s.71-93), Antalya.
  • van Rooyen, A. (2015). Distance education accounting students’ perceptions of social media integration. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 176, 444-450.
  • Zapalska, A. & Brozik, D. (2006). Learning styles and online education. Campus-Wide Information Systems, 23(5), 325-335.
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali İhsan Akgün 0000-0002-6441-8196

Proje Numarası -
Yayımlanma Tarihi 30 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Akgün, A. İ. (2020). COVID-19 sürecinde acil durum uzaktan eğitimi yoluyla verilen muhasebe eğitimine yönelik öğrenci görüşleri. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 6(4), 208-236.