Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 36 - 54, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1092674

Öz

Dünya çapında milyonlarca öğrenciyi etkileyen Covid-19 un, eğitim-öğretim üzerinde olumsuz etkileri olduğu gözlemlenmiştir. Bu nedenle Covid-19 pandemisi süresince uygulanan acil uzaktan eğitimin K12 düzeyinde öğrenme kayıplarını incelemek ve yaşanan öğrenme kayıplarına çözüm aramak bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Böylece yapılan bu araştırma ile uzaktan eğitim sürecinin öğrenme üzerindeki olumlu etkilerini arttırmak hedeflenmiştir.

Bu hedef doğrultusunda öğrenme kayıplarını tespit etmek için nitel araştırma yöntemi olan case study deseninden yararlanılmıştır. Sınıf öğretmenleri ile yapılan görüşmelerde, pandemi dönemi K12 düzeyi acil uzaktan eğitim uygulamalarında daha çok sosyal öğrenme olmakla birlikte tüm dersler bazında kazanım eksikliği yaşandığı, teknoloji ve internet sorunu, ebeveyn desteğinin olmaması ve fiziksel uzaklığın öğrenme sürecini olumsuz etkilediği bulgular ile tespit edilmiştir. Ailelerin ve öğretmenlerin yaşanan öğrenme kaybının telafisi hususunda yapabilecekleri tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur.

Destekleyen Kurum

Anadolu Üniversitesi

Kaynakça

  • Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları. Doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, C. H. (2000). Öğrenme ve öğretme kuramlarının eğitim iletişimine katkısı. Kurgu, 17(1), 176-190.
  • Balcı, A. (2020). Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85.
  • Başkale, H., & Bahar, Z. (2008). Piaget’nin bilişsel gelişim kuramıyla ilgili bir gözden geçirme. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 1 (2), 133-147
  • Baz, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 25-35. Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Conto, C. A. (2021).Akseer, S., Dreesen, T., Kamei, A., Mizunoya, S., & Rigole, A. Potential effects of COVID-19 school closures on foundational skills and Country responses for mitigating learning loss. International Journal of Educational Development, 87, 102434.
  • Contini, D., Di Tommaso, M. L., Muratori, C., Piazzalunga, D., & Schiavon, L. (2021). The COVID-19 pandemic and school closure: learning loss in mathematics in primary education (No. 664). Collegio Carlo Alberto.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets (Vol. 30275). Publications Office of the European Union.
  • Donnelly, R., & Patrinos, H. A. (2021). Learning loss during COVID-19: An early systematic review. Prospects, 1-9.
  • Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J. ve Viruleg, E. (2020). COVID-19 ve öğrenme kaybı—eşitsizlikler artıyor ve öğrencilerin yardıma ihtiyacı var. McKinsey & Company, Aralık, 8.
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences, 118(17).
  • Harmey, S., & Moss, G. (2021). Learning disruption or learning loss: using evidence from unplanned closures to inform returning to school after COVID-19. Educational Review, 1-20.
  • Hevia, F. J., Tristan, S. V. L., Velásquez-Durán, A., & Del Campo, D. C. M. (2021). Estimation of the fundamental learning loss and learning poverty related to COVID-19 pandemic in Mexico. International Journal of Educational Development, 102515.
  • Kaffenberger, M. (2021). Modelling the long-run learning impact of the Covid-19 learning shock: Actions to (more than) mitigate loss. International Journal of Educational Development, 81, 102326.
  • Kuhfield, M., & Tarasawa, B. (2020). The COVID-19 Slide: What Summer Learning Loss Can Tell Us about the Potential Impact of School Closures on Student Academic Achievement. Brief. NWEA.
  • Maldonado, J. E., & De Witte, K. (2021). The Effect of School Closures on Standardised Student Test Outcomes. British Educational Research Journal, online first
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Miles, M. B & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Skar, G. B. U., Graham, S., & Huebner, A. (2021). Learning loss during the COVID-19 pandemic and the impact of emergency remote instruction on first grade students’ writing: A natural experiment. Journal of Educational Psychology. Learning loss during the COVID-19 pandemic and the impact of emergency remote instruction on first grade students’ writing: A natural experiment. Journal of Educational Psychology.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods (3rd ed.). California: Sage Publications.
  • Zhao, Y. (2021). Build back better: Avoid the learning loss trap. Prospects, 1-5.
  • Wyse, A. E., Stickney, E. M., Butz, D., Beckler, A., & Close, C. N. (2020). The potential impact of COVID‐19 on student learning and how schools can respond. Educational Measurement: Issues and Practice, 39(3), 60-64.

Examination of learning losses at the K12 level in emergency distance education applications in the pandemic period

Yıl 2022, Cilt: 8 Sayı: 2, 36 - 54, 29.07.2022
https://doi.org/10.51948/auad.1092674

Öz

It has been observed that Covid-19, which affects millions of students around the world, has adverse effects on education. For this reason, this research aims to examine the learning losses at the K12 level of emergency distance education applied during the Covid-19 pandemic and to seek solutions for the learning losses experienced. Thus research, it is aimed to increase the positive effects of the distance education process on learning.

In line with this goal, a case study designs a qualitative research method was used to detect learning losses. In the interviews with the classroom teachers, it was determined with the findings that although there is more social learning in the emergency distance education applications of the pandemic period K12 level, there is a lack of achievement based on all courses, technology, and internet problems, lack of parental support and physical distance negatively affect the learning process based on all. It was discussed and suggestions were made about what families and teachers can do to compensate for the learning loss experienced.

Kaynakça

  • Arı, A. (2005). İlköğretim okulu öğrencilerinin yaz tatilindeki öğrenme kayıpları. Doktora tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Aydın, C. H. (2000). Öğrenme ve öğretme kuramlarının eğitim iletişimine katkısı. Kurgu, 17(1), 176-190.
  • Balcı, A. (2020). Covid-19 özelinde salgınların eğitime etkileri. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 3(3), 75-85.
  • Başkale, H., & Bahar, Z. (2008). Piaget’nin bilişsel gelişim kuramıyla ilgili bir gözden geçirme. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Yüksekokulu Elektronik Dergisi, 1 (2), 133-147
  • Baz, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Öğrencilerin Olası Öğrenme Kayıpları Üzerine Bir Değerlendirme. Temel Eğitim Dergisi, 3(1), 25-35. Bozkurt, A. (2020a). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. AUAd, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A. (2020b). Koronavirüs (Covid-19) pandemisi sırasında ilköğretim öğrencilerinin uzaktan eğitime yönelik imge ve algıları: Bir metafor analizi. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 1-23.
  • Conto, C. A. (2021).Akseer, S., Dreesen, T., Kamei, A., Mizunoya, S., & Rigole, A. Potential effects of COVID-19 school closures on foundational skills and Country responses for mitigating learning loss. International Journal of Educational Development, 87, 102434.
  • Contini, D., Di Tommaso, M. L., Muratori, C., Piazzalunga, D., & Schiavon, L. (2021). The COVID-19 pandemic and school closure: learning loss in mathematics in primary education (No. 664). Collegio Carlo Alberto.
  • Creswell, J.W. (2017). Karma yöntem araştırmalarına giriş (M. Sözbilir, Çev.) Ankara: Pegem Akademi.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński, Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and recent international datasets (Vol. 30275). Publications Office of the European Union.
  • Donnelly, R., & Patrinos, H. A. (2021). Learning loss during COVID-19: An early systematic review. Prospects, 1-9.
  • Dorn, E., Hancock, B., Sarakatsannis, J. ve Viruleg, E. (2020). COVID-19 ve öğrenme kaybı—eşitsizlikler artıyor ve öğrencilerin yardıma ihtiyacı var. McKinsey & Company, Aralık, 8.
  • Engzell, P., Frey, A., & Verhagen, M. D. (2021). Learning loss due to school closures during the COVID-19 pandemic. Proceedings of the National Academy of Sciences, 118(17).
  • Harmey, S., & Moss, G. (2021). Learning disruption or learning loss: using evidence from unplanned closures to inform returning to school after COVID-19. Educational Review, 1-20.
  • Hevia, F. J., Tristan, S. V. L., Velásquez-Durán, A., & Del Campo, D. C. M. (2021). Estimation of the fundamental learning loss and learning poverty related to COVID-19 pandemic in Mexico. International Journal of Educational Development, 102515.
  • Kaffenberger, M. (2021). Modelling the long-run learning impact of the Covid-19 learning shock: Actions to (more than) mitigate loss. International Journal of Educational Development, 81, 102326.
  • Kuhfield, M., & Tarasawa, B. (2020). The COVID-19 Slide: What Summer Learning Loss Can Tell Us about the Potential Impact of School Closures on Student Academic Achievement. Brief. NWEA.
  • Maldonado, J. E., & De Witte, K. (2021). The Effect of School Closures on Standardised Student Test Outcomes. British Educational Research Journal, online first
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
  • Miles, M. B & Huberman, A. M. (1994). Qualitative Data Analysis. London: Sage Publication.
  • Saygı, H. (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi (AUAd), 7(2), 109-129.
  • Skar, G. B. U., Graham, S., & Huebner, A. (2021). Learning loss during the COVID-19 pandemic and the impact of emergency remote instruction on first grade students’ writing: A natural experiment. Journal of Educational Psychology. Learning loss during the COVID-19 pandemic and the impact of emergency remote instruction on first grade students’ writing: A natural experiment. Journal of Educational Psychology.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. (1984). Case study research: design and methods (3rd ed.). California: Sage Publications.
  • Zhao, Y. (2021). Build back better: Avoid the learning loss trap. Prospects, 1-5.
  • Wyse, A. E., Stickney, E. M., Butz, D., Beckler, A., & Close, C. N. (2020). The potential impact of COVID‐19 on student learning and how schools can respond. Educational Measurement: Issues and Practice, 39(3), 60-64.
Toplam 26 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Selma Özgürden 0000-0002-8767-3165

Muhammet Recep Okur 0000-0003-2639-4987

Yayımlanma Tarihi 29 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özgürden, S., & Okur, M. R. (2022). Pandemi dönemi acil uzaktan eğitim uygulamalarında K12 düzeyinde öğrenme kayıplarının incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları Ve Araştırmaları Dergisi, 8(2), 36-54. https://doi.org/10.51948/auad.1092674