Bu araştırmanın amacı, ebeveynlerin Covid-19 pandemisi sürecinde gerçekleştirilen acil uzaktan eğitime yönelik algı ve görüşlerini belirlemektir. Bu doğrultuda ebeveynlerin metaforik algıları ile acil uzaktan eğitim hakkındaki olumlu ve olumsuz düşünceleri belirlenmiştir. Araştırma, nitel araştırma desenlerinden durum çalışması ve fenemenoloji desenleri temelinde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu birçok farklı meslek, eğitim seviyesi ve şehirden 57 ebeveyn oluşturmuştur. Veriler metaforik algı formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu ile elde edilmiştir. Verilerin analizi sonucunda, velilerin acil uzaktan eğitime yönelik hem olumlu hem olumsuz algılarının var olduğu saptanmıştır. Bazı veliler acil uzaktan eğitimi can simidi, kurtarıcı gibi olumlu metaforlarla tanımlarken bazıları ise bu kavramı kâbus, işkence gibi olumsuz metaforlarla tanımlamıştır. Acil uzaktan eğitimin, duyuşsal, öğretimsel, teknik, sağlıkla ilgili, etkileşimsel, özel hayatla ilgili, çalışan ebeveynlerin zorlanması ile ilgili birçok olumsuz etkisi olduğu ifade edilmiştir. Olumlu etkiler ise öğretimsel, etkileşim, tasarruf, sağlık, esneklik, kişisel gelişim, duyuşsal etkiler ve diğer olumlu etkiler olmak üzere kategorilendirilmiştir.
acil uzaktan eğitim ebeveyn görüşleri aile görüşü metaforik algı
The aim of the research is to determine the perceptions and views of parents on emergency distance education during the Covid-19 pandemic. For this purpose, parents' metaphorical perceptions and positive and negative thoughts about emergency distance education were determined. The research was carried out on the basis of case study and phenomenology designs, which are qualitative research designs. The study group consisted of 57 parents from many different professions, education levels, and cities. The data were obtained with a metaphorical perception form and a semi-structured interview form. As a result of the analysis of the data, it was determined that the parents had both positive and negative perceptions of emergency distance education. While some parents defined emergency distance education with positive metaphors such as lifebuoy and savior, others used negative metaphors such as nightmare or torture. It has been stated that emergency distance education has many negative effects related to affective, educational, technical, health-related, interactional, private life, and the strain of working parents. Positive effects are categorized as instructional, interaction, savings, health, flexibility, personal development, affective effects, and other positive effects.
emergency distance education parent views metaphorical perception
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 2 |