Airline companies do not operate flights
all routes. Making decision about operating a route depends on profitability of
the route which has to be revealed in advance. In order to reveal
profitability, demand of the route must be known. This research, which is rare
in its area of research-development, aims to measure potential airline demand
in Eskisehir and reveal data for initiation of direct flights which contribute
the city both economically and socially. Decision tree model is used in the
research. This model allows segmentation of population in terms of airline
demand potential. In conclusion, segment of high level airline demand is
determined in line with variables of purpose of travel and transportation
budget.
Airline passenger potential Decision tree Management Eskişehir
Havayolu şirketleri her hatta uçmamaktadır. Havayolu şirketlerinin bir hatta uçuş gerçekleştirmesi, öncelikle o hattın karlılığının ortaya koyulması ile mümkündür. Bunun için ise hatta ait potansiyel talebinin bilinmesi gerekmektedir. Ülkemizde konu ile ilgili ender araştırma geliştirme çalışmalarından biri olan bu araştırmanın amacı, Eskişehir’de havayolu yolcu taşımacılığına olan potansiyel yolcu talebinin ölçülmesi ve kentin sosyal ve ekonomik gelişimine katkı sağlayacak çapraz havayolu uçuşlarının gerçekleşmesi için gerekli verileri karar ağacı modeli ile ortaya koymaktır. Karar ağacı modelini oluşturmadaki amacımız havayolu ile seyahat etme potansiyelinin yüksek olduğu kesimin belirlenmesidir. Yani potansiyel yolcuların seyahat amaçları ve ulaşım bütçelerine bakılarak uçak ile seyahat etme oranının en yüksek olduğu yolcu kesimi tespit edilmek istenmektedir.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1 |